Народився 12 жовтня 1941 р. у с. Мельниківка Черкаської області.
У 1968 р. закінчив Київський університет ім. Т.Шевченка, філософський факультет.
Член Спілки письменників України (1987).
Лауреат премій ім. П.Тичини (1992), “Благовіст” (1993), Шевченківської премії (2005)
Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал
Живе і працює у Києві.
Один з фундаторів літугрупування “Київська школа поезії”. Вважається одним з лідерів андеґраунду “сімдесятників”.
Друкуватись почав після двох десятиліть замовчування у середині 80-х років.
За збірку поезій “Верховний голос” (1992) нагороджений премією ім. Тичини, за збірку “Іскри в слідах” (1994) премією “Благовіст”, за збірку поезій “Слуга півонії” (2004) Шевченківською премією.
Воробйов тяжіє до медитативно-образних методів нарації у віршуванні, близьких до японської школи “хайку” та китайської поетики епохи Тан. Поетика Воробйова насичена кольоровими екстраполяціями, символічними парадоксами, характерними для ранніх (art nouveau) періодів модерністського дискурсу. Метод та образні ряди Воробйова стали своєрідним фундаментом для деяких феноменів сучасного НМ-дискурсу в українській літературі, зокрема для поезії В. Герасим’юка, Я. Довгана, “Нової деґенерації”. Одночасно концептуальна складова поетики Воробйова зупинена на межі неігрової потреби модернізму.
Автор збірок:
“Пригадай на дорогу мені” (1985),
“Місяць шипшини” (1986),
“Ожина обрію” (1988),
“Прогулянка одинцем” (1990),
“Верховний голос” (1991),
“Іскри в слідах” (1993),
“Човен” (1999),
“Срібна рука” (2000) і дитячих книжок,
“Слуга півонії” (2004).
Твори перекладені на англійську, португальску, німецьку, сербсько-хорватську, румунську, польську, російську, грузинську мови.
Поет. Живе і працює у Києві. Один з фундаторів літугрупування “Київська школа поезії”. Вважається одним з лідерів андеґраунду “сімдесятників”. Друкуватись почав після двох десятиліть замовчування у середині 80-х років. За збірку поезій “Верховний голос” (1992) нагороджений премією ім. Тичини, за збірку “Іскри в слідах” (1994) премією “Благовіст”. Воробйов тяжіє до медитативно-образних методів нарації у віршуванні, близьких до японської школи “гайку” та китайської поетики епохи Тан. Поетика Воробйова насичена кольоровими екстраполяціями, символічними парадоксами, характерними для ранніх (art nouveau) періодів модерністського дискурсу. Метод та образні ряди Воробйова стали своєрідним фундаментом для деяких феноменів сучасного НМ-дискурсу в українській літературі, зокрема для поезії В. Герасим’юка, Я. Довгана, “Нової деґенерації”. Одночасно концептуальна складова поетики Воробйова зупинена на межі неігрової потреби модернізму.
Воробйов Микола Панасович твори:
- Біла вода
- Білий світ
- Бруньки
- Букети із шипшини…
- Вдома
- Весна
- Вийшов із лісу лис
- Вир поглинає
- Гак
- Гора кличе. Але то жінка…
- Гриб і Грибів гриб
- Дзвоники сон-трави
- Дівчина в синіх черевиках тихо крадеться…
- Дорога
- Дослухатись до себе
- Дятел
- Є місце фіалок що про нього мало хто знає…
- Звір зближається…
- Зелена ягода
- Зелені трав’яні зайчики
- Зелені трав’яні зайчики (збірка)
- Земля
- Зірка із корони
- Знаходжу прапор у горінні…
- Їжак
- Казала Олена
- Картина на скрині
- Кленове дитятко
- Коло
- Кольорове листя
- Короткий день
- Криничка
- Ліс
- Літо
- Маска
- Мати
- Метелик
- Ніч горбами й долинами…
- О древо Вітчизни…
- Обвалюється берег…
- Пагінець
- Поки ніч промине у краплях…
- Політ ікара
- Прозорі дерева
- Світанок
- Сіть
- Січень
- Скоро сніг
- Слово до життя
- Слово до хліба
- Сорочка джмеля
- Спогад
- Сто дібров
- Ти не прийшла, бо трапляється дощ…
- Тонка одіж
- Трикутники речей
- Туман
- Туманова доня
- Хата
- Хата вночі
- Хатка равлика
- Хатній змій
- Шипшина
- Щавель я, щавлик
Джерело: