Освіта 2025: що обирають українські родини

2025-07-26-08-36

Після повномасштабного вторгнення школа в Україні перестала бути лише місцем отримання знань. Тепер це простір безпеки, психологічного комфорту та адаптації до нових реалій. Батьки шукають не просто програму, а середовище, де дитина зможе вчитися, розвиватися та почуватися впевнено.

В умовах релокації, нестабільного графіку та постійних змін популярності набули формати гнучкої освіти. Одним із найпомітніших рішень стала онлайн школа, яка поєднує офіційну українську програму з сучасними цифровими інструментами, менторством і підтримкою з будь-якої точки світу.

Дистанційна модель: цифри говорять самі за себе

У січні 2025 року Міністерство освіти провело опитування батьків щодо форм навчання. Лише 13,8 % обрали очний формат, тоді як понад 60 % надають перевагу дистанційній або змішаній моделі.

Це підтверджує головний тренд: українські родини адаптують освітній процес під власні умови життя — роботи з-за кордону, тимчасового переїзду або небезпеки у регіоні.

Реклама

Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал

Інклюзія: не цифрами єдиними

За офіційними даними МОН, у 2024/25 навчальному році в українських школах функціонують 33 397 інклюзивних класів, у яких навчається 47 610 дітей з особливими освітніми потребами. Для порівняння: у 2020/21 таких класів було 18 681.

Це означає не лише зростання кількості, а й зміну фокуса школи — від уніфікованого навчання до персоналізованого підходу.

Психологічна стійкість — сильна сторона

Міжнародне дослідження Social and Emotional Skills Survey (SSES), проведене у 2023–2024 роках Державною службою якості освіти та EdCamp Ukraine, показало:

  • 12 % українських учнів мають високий рівень стресостійкості (один з найкращих показників серед країн-учасниць),

  • рівень тривожності — нижчий, ніж середній по ОЕСР,

  • учні краще дотримуються режиму сну, харчування та самодисципліни.

Це результат не лише виховання в кризових умовах, а й ефективної роботи педагогів та психологів.

Атмосфера в класі: що з булінгом?

У травні 2025 року Міністерство освіти опублікувало результати масштабного опитування вчителів. 68,4 % респондентів не спостерігали булінг у своїх класах, 15,7 % — фіксували його періодично, ще 11,7 % зазначили, що випадки булінгу були раніше, але припинились.

На що звертають увагу батьки у 2025 році:

  • Формат навчання: важлива гнучкість.

  • Безпека: фізична та емоційна.

  • Індивідуальний підхід: особливо в онлайн школах.

  • Інклюзивність: доступ до освіти для кожного.

  • Розвиток м’яких навичок: емоційний інтелект, адаптивність, самоорганізація.

Сучасна освіта в Україні — це про вибір. Про модель, яка відповідає не лише вимогам держави, а й життєвим реаліям родин. І в 2025 році цей вибір дедалі частіше веде у бік персоналізованого, безпечного, цифрового навчання.