Магічні вібрації сенсів

Сюжет фантастично-фентезійного роману Анни Молодцової «Танго води та полум’я», як на мене, не лише захоплює, а й інтригує вже з перших рядків. Тут вдало поєднуються звичайні стосунки людей, щирі, чуттєві, та магічні властивості й уміння тих самих героїв, які інколи перебувають на межі емоційних сплесків, навіть – на межі життя. Ключовий епітет, котрий є стрижневим у творі, – це слово «магічний». Як розшифрувати авторське бачення, авторський задум?! Як виникають, формуються магічні мерехтіння сенсів? Як створюється індивідуальний художній стиль письменниці? До смислової орбіти доєднуються такі образи, як: «потоки», «ініціація», «техніки», «аромати» тощо.

Головна героїня Хельга належить до касти «бойових лікарів», це – супергерої: «Ми (бойові лікарі. – Л.Д.-Л.) шукаємо точки дотику і, коли знаходимо, розвиваємо, завдяки цьому, у людей нові здібності – живучість, магічний потенціал, силу думки й таке інше». Вона має статус «вогняна бойовчиня», що свідчить про надпотужний потенціал жінки-«профі». Проте має зворушливу дитячу фобію: боїться павуків. Отже, людина майбутнього не ідеальна. Мабуть, на щастя.

Авторка вибудовує своєрідну футуристичну матрицю дійсності, на порозі якої вже знаходиться людство, нетерпляче зазираючи туди, щохвилинно використовуючи новітні технології, котрі стали нормою і стандартом нашого буденного життя. «Яким буде людство? Яким буде кожен з нас? Якими будуть наші нащадки? Що буде домінувати в соціумі: емоції, почуття, «раціо», інтелект, магічні вміння чи технології?» – розмірковує Анна Молодцова, і ми разом із нею, занурюючись у глибинний Всесвіт наративу, футуристичну модель: «Буття-Сьогодення», «Буття – Майбутнє».

У будь-які часи, у будь-яких цивілізаціях, у будь-яких технологічних «проривах» і «сплесках» основою спілкування представників різних культур, рас, етнічних груп є власне людські почуття та емоції, незважаючи на технічні здобутки та глобалізаційні виклики. Так, Хельга чує такі важливі для її самоповаги слова керівника секретної структури – Відділку: «У Вас, до речі, приголомшливий потенціал вогняної бойовчині, я вражений». А вона, як звичайне закохане дівчисько, ніяковіє, зустрічаючись зі своїм обранцем, навіть соромлячись дивитися на нього. З одного боку, – слабкість, тендітність, емоційність. З іншого, – надпотужна сила і знання.

Не менш важливою сюжетною лінією є стосунки головних героїв з істотами, яких коректно називають «підопічними». «Наші підопічні – гренони, клеври та лонкії – мають свої особливості… Кожен різновид відрізняється деякими небезпечними рисами, які обов’язково треба враховувати під час роботи з ними». Так, «гренони – жителі іншої планети»; клеври – різновид, який був майже знищений людством, а лонкії «ставляться до людей, як до дітей».

Реклама

Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал

Отже, це – прекрасний інтелектуальний і чуттєвий текст, думки, фантазії та пристрасні відчуття сучасної молодої людини. Авторка книги «Танго води та полум’я» Анна Молодцова, корелюючи футуристичні проекції з реаліями сьогодення, зворушливо розповідає про наше буття зараз і буття завтра, як магію любові, життя та інтелекту.

 

Любов Дяченко-Лисенко, кандидатка філологічних наук, членкиня Національних спілок журналістів і краєзнавців України