Звідки беруться гарячі путівки

Коли хочеться у відпустку, а грошей в обріз, врятує гаряча  путівка. Головне – в поспіху і ейфорії від майбутнього відпочинку не втратити пильність і не попастися на виверти недобросовісних туроператорів. Ми вирішили розібратися, що таке гаряча путівка. З цієї статті ви дізнаєтеся, про що вам не розкажуть в турагентстві при її покупці, а також що думають про гарячі тури експерти туріндустрії.
Чому путівки «горять»
За радянських часів хороші працівники отримували від профспілок путівки в санаторії. А коли трудяга з якоїсь причини відмовлявся від путівки, та ще в останній момент, говорили, що вона «горить». Вираз «гаряча путівка» закріпився і перекочував в сучасну туристичну індустрію.
Зараз гарячими називають путівки, які продаються за кілька днів до вильоту і за дуже низькими цінами. Особливо багато таких пропозицій під час низького сезону. Для пляжних турів – це рання весна і пізня осінь, а для гірськолижних – літо.
Звідки беруться гарячі путівки
Туроператори перед початком туристичного сезону заздалегідь викуповують або бронюють авіаквитки та номери в готелях. Сформовані тури реалізують туристичні агентства. Але точно спрогнозувати, скільки путівок буде продано, неможливо.
Коли говорять про гарячі путівки, мають на увазі, як правило, ту путівку, у якій дуже близька дата виїзду. У зв’язку з цим її потрібно продати терміново. Ціна знижується, тому що треба заповнити вільне місце в літаку і готелі і хоч щось заробити.
Щоб не втратити витрачені на бронь гроші, туроператорам і турагентствам доводиться продавати путівки майже за собівартістю. Так, вони не отримають запланованих дивідендів, але не залишаться в мінусі.
Ще одна причина, по якій путівка стає гарячою, – це відмова від вже куплених турів. Наприклад, людина планувала відпустку, заздалегідь забронював путівку, але буквально за тиждень до вильоту захворіла і відмовилася від поїздки. Щоб місце в літаку і номер в готелі не пустували, турфірми знижують вартість путівки і намагаються швидко її перепродати.
Нарешті, іноді гарячі тури з’являються на ринку через форс-мажорні обставини в країні перебування. Якщо в державі загострилася політична обстановка або сталося стихійне лихо, попит на тури в цю країну різко падає.

Реклама

Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал