Поради батькам випускників, які здають іспит

Ситуація підсумкової атестації хвилююча для сім’ї випускників: для старшокласників це ситуація, коли їм необхідно так організувати власну діяльність, щоб показати якомога краще результати власного навчання.

Їм потрібно мобілізувати всі свої особисті ресурси, щоб отримати найкращі результати і виправдати свої очікування і надії своїх батьків. Батьки старшокласників також переживають цю ситуацію як стресову, тому що турбуються, перш за все, про майбутнє своїх дітей, тому що від результатів складання іспиту https://egevpare.ru/kursy-oge-gia/podgotovka-po-obshchestvoznaniyu/ багато в чому залежить варіативність вибору подальших форм навчання їх дитини.

Ця ситуація також тривожна для педагогічного колективу школи – результати підсумкової атестації випускників є одним з показників якості надаваних освітніх послуг. Підсумки іспитів – один із способів оцінки ефективності професійної діяльності педагогів, і результати цієї атестації впливають на розмір стимулюючих надбавок.

Щоб ситуація напруги і хвилювання не переросли в глобальний стрес для всіх учасників освітнього процесу, необхідно, перш за все, створити сприятливу психологічну атмосферу, що сприяє збереженню психологічного здоров’я старшокласників, яка сприятиме ефективному процесу підготовки і здачі підсумкової атестації випускниками. Важливо, щоб батьки і педагоги демонстрували в цей період, перш за все, стратегію підтримки і допомоги дитині, не перетворюючи для дитини шкільний іспит в головний життєвий. Саме така поведінка сприятиме профілактиці можливих поведінкових ризиків у підлітковому середовищі.

Психологи виділяють три види основних труднощів, з якими стикається дитина в процесі підготовки або під час здачі підсумкової атестації:

Реклама

Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал

Перші – пов’язані з процесом проведення іспиту; другі – пов’язані з особливостями пізнавальних процесів старшокласників; треті – пов’язані з особистісними особливостями старшокласників.

Труднощі, пов’язані з процедурою проведення іспиту, виникають найчастіше з наступних причин: недостатнє знайомство з процедурою іспиту; несформованість навички вписування відповідей в екзаменаційні бланки; присутність на іспиті великого числа незнайомих дорослих; нерозуміння особливостей оцінки окремих завдань; нерозуміння і незнання старшокласниками своїх прав і обов’язків; необхідність вирішення великої кількості завдань в умовах жорсткого дефіциту часу.

На формування особистісних труднощів, перш за все, впливає ставлення до результатів іспиту як до надзначущих. Ці установки часто формуються в сім’ї випускників в результаті підвищених очікувань батьків, що, безумовно, підвищує рівень особистісної тривоги у старшокласників і боязні не виправдати очікування і «вкладені кошти» в підготовку до іспитів.

Успішність результатів на іспитах залежить не тільки від розвитку предметних компетенцій (знань з конкретного предмету). Не менш важливо, щоб старшокласник розумів сенс іспиту, мав власну стратегію діяльності під час написання підсумкової роботи, щоб у нього були розвинені навички самоорганізації та адекватна оцінка власних можливостей.