Плівка замість лаку на авто – що потрібно знати

472

Заводське лакофарбове покриття кузова автомобіля з часом неминуче втомлюється. Крім варіанту з його повним перефарбуванням є альтернатива – обтягування плівкою.

Поліуретанова плівка

Ринок пропонує два основні види плівки: бронювальна (поліуретанова) і вінілова (ПВХ). Перша – окрема тема. Бронювальну плівку використовують для захисту кузова нових або свіжопофарбовані автомобілів. Вона буває прозорою або матово-прозорою. Така плівка має дуже тривалий термін служби (від 5 до 10 років), забезпечує гарний захист від зовнішнього механічного впливу. Товщина полімерного шару – близько 200 мікрон. Для порівняння, товщина заводського лакофарбового покриття сучасного автомобіля становить близько 120-150 мікрон. Робота по обклеювання такою плівкою коштує дорого, кілька тисяч доларів. До того ж установка такої плівки більш трудомістка в порівнянні з наклеюванням вінілу. Тут потрібен особливий професіоналізм.

Карбонова плівка

Плівка має матовий колір, яскраво виражену структуру карбону 3д, хорошу еластичність. Карбонова плівка призначена для повного обклеювання автомобілів, деталей пластику салону, скутерів/мотоциклів, холодильників, віконних рамок, гаджетів: мобільних/смартофон/планшетів, для використання в рекламних цілях, в дизайні інтер’єрів, великої побутової техніки та декору. Купувати карбонову плівку рекомендуємо на цьому сайті https://avtoplenka.com/karbon-3d/

Вінілова плівка

Вінілову плівку (ПВХ) свого часу придумали для розміщення реклами на автомобілях. Її ні в якому разі не можна сприймати як захисний засіб. Це не її призначення, хоча товщина якісних видів вінілу досягає 90 мікрон. Правда, при обклеюванні машини вона неминуче розтягується і на складних місцях може стати тоншою приблизно на 40%. У кращому випадку вона буде оберігати кузов від піскоструя, дорожніх реагентів і, наприклад, легких подряпин від гілок, але не більше. З іншого боку, така плівка має величезний асортимент кольорів і фактур, даруючи абсолютну свободу дій любителям стайлінгу автомобіля. До того ж на час служби вінілу можна забути про догляд за лакофарбовим покриттям машини, що має на увазі чималі витрати – наприклад, на полірування кузова.

На ринку представлений величезний асортимент виробників, кольорів і фактур вінілових плівок. В основному, термін служби залежить від її якості. Тому варто доплатити за іменитий бренд, щоб зовнішній вигляд обклеєної машини радував не один рік, а як мінімум три.

Пластикова природа ПВХ накладає основне обмеження на термін служби такої плівки (в середньому 3-5 років). Згодом через тривалий вплив сонця цей матеріал дає теплову усадку. При цьому місцями плівка може жолобитися, тріскатися, відшаровуватися і підніматися на ребрах кузовних панелей. Також ПВХ погано переносить перепад температур. Якщо з сильного морозу заїхати на мийку, то при ванних процедурах плівка може потріскатися. До того ж пластиковий покрив досить швидко дряпається. Така плівка не амортизує удари від каменів і пробивається.

Навіть якісна вінілова плівка помітно втрачає свій товарний вигляд через три роки звичайної експлуатації. Покривається подряпинами і іншими помітними пошкодженнями.

Який термін служби плівки?

Обмежений термін служби вінілу пов’язаний і з впливом клею на лакофарбове покриття. Через три-чотири роки він починає активно в’їдатися в верхній шар лаку. Особливо сильно це проявляється на горизонтальних панелях кузова (дах і капот), які частіше знаходяться на відкритому сонці. Якщо знімати таку плівку через п’ять років, то навіть при професійному підході вона може відходити шматками, залишаючи помітні сліди на лаку. Кузов при цьому, ймовірно, доведеться полірувати.

Не виключено і те, що плівка при демонтажі дуже серйозно пошкодить лакофарбове покриття. Найчастіше таке відбувається, коли вініл наклеюють на кузовні елементи, які були пофарбовані в сервісі з порушенням технології, або коли плівка знаходиться на автомобілі занадто довго, більше шести років.

Прокоментуєте?



Передплатіть УЛГ у форматі PDF!

Передплатіть УЛГ у форматі PDF!