Основні принципи зонування груп в дитячому садку

Є таке цікавий вираз про те, що середовище, в якому живе дитина – як розсіл. У житті ж як – якщо розсіл хороший, то який би не був огірок, він в будь-якому випадку стане гордістю господині і прикрасою будь-якого святкового столу.

Дитячий садок якраз і стає таким ось новим «розсолом» для трирічних малюків, які вперше змінюють основне середовище свого розвитку перших трьох років – будинок і сім’ю – на нову, більш наповнену людьми, предметами і подіями – на середовище дитячого садка. Тому оформлення групи в дитячому садку є дуже важливим питанням.

Середовище – це система взаємозв’язків предметного і особистісного характеру. Вона повинна допомагати педагогам найбільш ефективно розвивати індивідуальність дитини, враховуючи її інтереси і схильності.

Зонування групи дитячого садка це і є створення того самого «розсолу», розвиваючого середовища навколо дитини.

Зазвичай використовують для створення зон так звану касетну систему, тобто обладнання, яке легко трансформується, за допомогою якого можна створювати сфери діяльності дітей, за бажанням, об’єднуючи їх або відокремлюючи один від одного. Так будуть дотримані принципи стабільності і динамічності – різноманітність окремих рухомих блоків у стабільному приміщенні. Діти в цих зонах зможуть займатися різними справами, не заважаючи один одному, при необхідності маючи можливість об’єднуватися для спільної діяльності.

Реклама

Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал

Неможливо перебувати в колективі цілий день, особливо якщо дитина – інтроверт. Необхідно мати в групі і зону, де буде можливість усамітнитися.

Обов’язковий, дуже важливий принцип зонування – естетичність і незвичність простору. Створені в групі «куточки» повинні притягати, нехай дитині хочеться в них перебувати, розглядати їх наповнення, виконувати відповідні темі дії.

Зони, створені вами в групі дитячого садка, обов’язково повинні враховувати провідні модальні канали дітей. Всі ми різні: є серед нас аудіали, які сприймають світ, в основному, на слух; візуали, для яких головне – бачити. Є і змішані типи – так звані дігітали. Тому необхідно вибудовувати зони групи дитячого садка таким чином, щоб дитина могла задіяти і свій основний канал сприйняття, і в той же час щоб в освоєнні дійсності брали участь всі канали отримання інформації.

При створенні зон в групі не можна забувати про гендерну відмінність. Хлопчики і дівчатка по-різному сприймають світ, їх особливості необхідно враховувати, особливо при тому, що дошкільна освіта віддана в нашій країні на відкуп жінкам.

Необхідне також обов’язкове забезпечення поділу хлопчиків і дівчаток в спальні, душовій, туалеті.

Для збільшення результативності дій, здійснюваних дітьми в групових зонах необхідно пам’ятати про те, що педагог, як справжній лідер, повинен завжди бути на кілька сходинок вище дітей, ведучи їх за собою, випереджати їх рівень розвитку. Орієнтація на зону найближчого розвитку дитини повинна бути закладена в кожній із зон в групі дитячого саду.