Будова автомобіля

 

Тема побудови автомобіля обов’язково входить в навчальну програму автошкіл. На теоретичних заняттях учням все показується і пояснюється по картинках, а на практичних заняттях відкривається капот автомобіля, і інструктор вже наочно показує деталі і механізми.

Якщо ви не збираєтеся ставати автомеханіком, то знати докладно пристрій автомобіля вам ні до чого, однак, знаючи основні моменти, ви швидше зрозумієте принципи роботи автомобіля і управління ним. У цій статті ми поговоримо про те, як влаштований автомобіль.

Будь-якій людині відомо, що автомобіль – це кузов на колесах. Однак, що змушує його рухатися?

Отже, автомобіль складається з:

Реклама

Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал

  • двигуна
  • кузова
  • шасі
  • трансмісії
  • ходової частини
  • механізму управління
  • електрообладнання https://ua.starter.ms/

Розглянемо кожну складову більш докладно.

Двигун є серцем автомобіля, джерелом механічної енергії, яка змушує автомобіль рухатися. Найпоширенішим є двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ), який складається з циліндра і поршня. Теплова енергія утворюється усередині циліндра, і при спалюванні палива перетворюється в механічну енергію, що приводить в рух автомобіль. Даний процес відбувається з частотою в декілька сотень разів на хвилину, що змушує колінчастий вал двигуна безперервно обертатися. Детальніше з роботою двигуна вас познайомить наше відео.

Кузов автомобіля може бути з рамної і безрамної конструкції, проте в сучасних автомобілях використовується безрамна, в якій агрегати і вузли кріпляться до кузова. Залежно від типу кузова автомобілі поділяються на класи.

Шасі автомобіля складається з безлічі механізмів, що передають крутний момент від двигуна до коліс, пересувають автомобіль і керують ним: трансмісії, механізму управління автомобілем і ходової частини.

Трансмісія автомобіля передає крутний момент від двигуна до коліс, дозволяє його змінювати за величиною і напрямком. На двохосьових авто трансмісія складається з коробки передач, зчеплення, карданної передачі, головної передачі, диференціала і піввісі.

Зчеплення служить для того, щоб передавати крутний момент двигуна до коробки передач і плавно з’єднувати або роз’єднувати двигун з механізмами трансмісії. Від педалі зчеплення йде трос, що приводить в дію механізм зчеплення. Зчеплення служить для запобігання деталей двигуна і трансмісії від перевантаження і пошкодження при різкому включенні передачі або гальмуванні.

Коробка передач є механізмом, що перетворює обертовий момент від колінчастого вала двигуна до ведучих коліс. Завдяки коробці передач автомобіль може їхати вперед і назад, а двигун може відключатися від ведучих коліс.

 

Коробки передач бувають механічними, автоматичними, роботизованими і безступінчатими.

Механічна коробка передач має високий коефіцієнт корисної дії і меншу вагу. Автомобіль з механічною коробкою передач відрізняється динамічним розгоном і економічною витратою палива.

Автоматична коробка передач проста у використанні, проте довше «думає», перемикаючи передачі, і витрачає більше палива.

Роботизована коробка передач є симбіозом автоматичної і механічної коробок, має електронне управління зчепленням. Даний вид коробки менш чіткий, ніж автоматична коробка передач.

У безступінчатих коробках передач відсутні самі передачі, тобто ступені, а передавальне число змінюється плавно. Дана коробка передач широко не застосовується, оскільки ремінь передачі крутного моменту не виносить високої потужності сучасних двигунів.

Ходова частина автомобіля – це несучий кузов, задній і передній міст, підвіска, колеса і шини.