Пригін авто з США давно користується популярністю серед українських покупців. Але, ситуація з “евробляхами” привела до різкого зростання попиту на машини з американських аукціонів, що, звичайно ж, активізувало безліч шахрайських схем. Природно на ринку є порядні та надійні посередники, яким варто довіряти свої гроші, але багато покупців до цих пір помиляються у виборі.
Тому давайте розберемося, як знайти хорошу фірму, не натрапити на шахраїв і не втратити десятки тисяч доларів, до речі, рекомендуємо статтю на 44.ua.
Побачивши на американському страховому аукціоні злегка битий автомобіль за смішною ціною, не поспішайте збирати гроші і віддавати посереднику. Найчастіше шахрайські схеми спрямовані саме на довірливих людей, больові точки яких – якісний товар за низькою ціною, гарантія безпечної угоди і т.п.
Розглянемо детально, як не потрапити на найчастіші схеми обману, з якими може зіткнутися український покупець, вирішивши купити бите авто в США.
Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал
Перше, чим шахраї привертають увагу довірливого покупця, – низька ціна. У більшості випадків у автора оголошення просто немає пропонованого автомобіля, а мета схеми – обманним шляхом отримати невеликий аванс.
Варіанти обману із зазначенням вартості в 1,5-2 рази нижча від середньоринкової:
Спочатку називається низька ціна з розрахунком на те, що покупець не буде уважно читати договір. Коли приходить час забирати автомобіль, продавець вимагає іншу суму, яка дійсно вказана в підписаному договорі.
В оголошенні з низькою ціною вказано, що автомобіль вже викуплений з страхового аукціону і направляється в Україну. Далі схема аналогічна, як зі здачею в оренду квартири, – продавець заявляє, що на авто є вже кілька потенційних покупців, і якщо ви точно хочете його купити, потрібно внести невеликий аванс в якості броні.
Дилер в США аргументує низьку ціну тим, що автомобілі вже застоялись на майданчику або були трохи побиті градом. В результаті покупець перераховує депозит, після чого продавець більше на зв’язок не виходить.
Якщо ви мрієте купити автомобіль в ідеальному стані за ціною істотно нижчою за ринкову, і вірите, що це реально, тоді ви в зоні ризику і в числі цільової аудиторії шахраїв.
Вивчення фотографій – найважливіший етап вибору автомобіля на страховому аукціоні США. Оскільки покупець не може вживу побачити машину, щоб оцінити пошкодження та загальний технічний стан, знімки хоча б для початку допоможуть зорієнтуватися в ситуації і бюджеті ремонту.
Якщо машина дорожче 10-15 тисяч доларів, розумніше додатково замовити послугу інспекції на місці: партнер вашого посередника відвідає майданчик і огляне автомобіль. Потрібно розуміти, що в дорогих машинах останніх модельних років заміна фари може коштувати більше 1000 доларів, тому краще перевірити ще раз все на місці і не переплачувати потім за ремонт. Інспектор не просто огляне машину, але і надасть додаткові фото і відео.
Остерігайтеся наступних видів фотографій:
Держномер спеціально закритий, замазаний, зовсім знятий або не потрапив ні на один представлений знімок. Це в 99% випадків вказує на спробу приховати регіон, де машина зареєстрована. Якщо запитати продавця про номери, стандартна відповідь шахраїв – захист персональних даних.
Якщо в описі зазначено пошкодження, але серед зображень відсутня фотографія потрібно ракурсу.
Якщо продавець не надає фото салону, це вагома причина запідозрити, що він старий, зношений або з істотними проблемами. В лотах з відміткою Biohazard в салоні може бути все забруднене кров’ю, або розлита небезпечна речовина біологічного походження.
Фото, зроблені на СТО, мийках або на промисловій території, вказують на перекупників, і є ризик незначного ремонту з метою накрутки ціни. Якщо поруч стоїть ще кілька машин зі знятими або закритими номерами, це стоянка перекупників.
Ще кілька елементарних деталей, які помітні на знімках, і вказують на перекупників, – це паперові килимки або наклейка з номером на брелоку.
Ну і найочевидніше, – фотографії поганої якості або присутність на них водяних знаків. Це вказує, що продавець використовує чужі знімки, продаючи нереальний автомобіль, а повітря. Мета обману – залучити покупця. Далі йому повідомляють, що цей автомобіль буквально сьогодні продали, і пропонують купити інший, тільки трохи дорожче.