Торгівля на маркетплейсі: переваги та недоліки (PR)

449

Сьогодні ринок електронної комерції розвивається надзвичайно стрімко. Усе більше людей віддає перевагу онлайн-покупкам замість відвідування магазинів і тим паче ринків. Ця тенденція не могла залишитися непоміченою компаніями, які працюють у сфері торгівлі, оскільки їм довелося шукати варіанти, як врятувати власний бізнес.

Оптимальний варіант — освоїти ще й онлайн-торгівлю та поєднувати дві суміжні ніші, і в цьому підприємцям-початківцям допоможе маркетплейс. Це своєрідна онлайн-вітрина, де сторонні продавці розміщують свої каталоги та пропонують потенційним клієнтам товари й послуги. За можливість торгувати на такому майданчику вони сплачують комісію з кожного продажу або абонентську плату залежно від умов співпраці.

Однак чи вигідно це продавцям, чи може краще запустити власний інтернет-магазин, де можна торгувати безкоштовно? З одного боку так, але для розробки власного ресурсу вимагає значних інвестицій та часу. До того ж мало розробити інтернет-магазин, треба ще привести туди клієнтів. Тобто доведеться платити спеціалісту, який здійснюватиме оптимізацію веб-сайту для виведення в ТОП пошукових запитів.

Водночас маркетплейс надає продавцям уже готовий інструментарій для запуску торгівлі в інтернеті. Співпраця з онлайн-майданчиком має безліч переваг як для новачків, так і для компаній, які прагнуть розширити клієнтську базу:

  • відсутність необхідності витрачати час і гроші на розробку власного сайту;
  • можливість швидко розпочати торгівлю, завантаживши каталог і заповнивши основні розділи;
  • можливість розширити географію продажів, використовуючи відпрацьовані механізми міжнародної торгівлі;
  • високий трафік та лояльність аудиторії до платформи, яка поширюється і на продавців;
  • налаштована система онлайн-оплати та механізми комунікації з клієнтами;
  • маркетингова підтримка, можливість додатково просувати власні товари;
  • наявність відгуків від реальних покупців і рейтингу компаній, за яким користувачі часто обирають надійного продавця.

Звісно, існують і недоліки. Найбільший з них полягає в тому, що компанія завжди залишається в тіні платформ, тож не розраховуйте на побудову впізнаваного бренду. Проте якщо ваша мета — виключно прибуток, це абсолютно не проблема.

Також на маркетплейсі доволі висока конкуренція, проте це нормальне явище для будь-якої сфери діяльності, якого неможливо уникнути.

Як просувати власну продукцію на маркетплейсі?

Боротися із занадто високою конкуренцією слід насамперед покращенням власного сервісу. Проте, щоб клієнти могли оцінити його, треба їх зацікавити. Знадобиться просування товарів, і для цього можна скористатися маркетинговими інструментами, запропонованими маркетплейсом:

  • деякі майданчики пропонують встановити рекомендовану ціну. Оскільки спочатку відображаються дешевші варіанти, варто прислухатися до цієї поради;
  • знижки та акції. Ви можете самостійно організовувати їх або долучатися до акцій, які проводять маркетологи маркетплейсу;
  • рекламні компанії. На більшості онлайн-майданчиків можна за визначену плату налаштувати певну кількість показу конкретної товарної картки потенційним покупцям;
  • інструменти спілкування з клієнтами. Налаштування чату допоможе підвищити лояльність покупців і здійснювати продажі. Наприклад, клієнт замовив конкретну продукцію, але її не виявилося на складі. У чаті ви можете запропонувати йому аналогічний товар іншого кольору;
  • поява на банерах і брендзонах маркетплейсу приверне увагу відвідувачів до вашого каталогу;
  • відгуки. Саме вони часто стають основним чинником, що змушує клієнта зробити замовлення. Можна чекати, поки покупці самі захочуть поділитися враженнями про ваш товар і сервіс, а можна заохотити їх до цього, запропонувавши кешбек або знижку за відгук.

Торговельні майданчики створюють максимально зручні умови для роботи компаній, адже від вашого успіху залежить їхній дохід.

Прокоментуєте?



Передплатіть УЛГ у форматі PDF!

Передплатіть УЛГ у форматі PDF!