Профільний британський журнал Bookseller проаналізував продажі електронних книжок за останні кілька років п’ятьма найбільшими видавництвами – Penguin Random House, Hachette, HarperCollins, Pan Macmillan і Simon & Schuster – і повідомив, що паперову книжку почали ховати зарано.
Результати дослідження показали, що сукупні продажі електронних книжок у 2015 році знизилися на 2,4% – до 47,9 млн штук. Падіння зафіксоване вперше з початку ери діджіталізаціі. Про це пише Yakaboo з посиланням на The Guardian.
Так, Penguin Random House втратив 0,4%, Hachette – 1,1%, HarperCollins – 4,7%, Pan Macmillan – 7,7%, Simon & Schuster – 0,3%.
“Ті, хто передрікав смерть паперовим книгам і очікував домінування електронних до кінця цього десятиліття, можуть переглянути свою позицію – ось дані з продажу друкованих та електронних видань за 2015 рік від “великої п’ятірки”, – написав редактор журналу Том Тівнан.
Голова Асоціації видавців Великобританії Стівен Лотінга вважає, що електронна книга співіснує разом із паперовою, а не намагається зайняти її місце. “Продажі електронних видань як художньої літератури, так і нонфікшена знижуються в міру того, як зростає кількість читачів, які обирають різноманітність форматів”, – говорить він. Водночас Лотінга підкреслив, що для багатьох видавців цифровий формат залишається важливим елементом бізнесу, тому незабаром, імовірно, буде спостерігатися зростання електронних видань у сегменті освітньої та професійної літератури.
Як вважає Джеймс Донт, що очолює мережу книгарень Waterstones, користувачі сьогодні почали краще усвідомлювати переваги і недоліки цифрового читання, тому і відбувається повернення до фізичної книги. Зокрема, люди надають перевагу якісним виданням, вони хочуть мати реальну річ. “На тлі реальної книжкової полиці її електронний аналог виглядає блідо”, – говорить Донт.
Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал