Оксана Забужко написала есе про кіно

Оксана Забужко закінчила роботу над есе
“Планета Полин: Довженко-Тарковський-фон Трієр, або Про дискурс нового жаху”.
Над ним письменниця працювала три місяці. Перша публікація 50-сторінкового есе
буде німецькою. Про це письменниця повідомила на своїй сторінці у Facebook.

Минулого тижня Забужко очолювала журі 41-го кінофестивалю
“Молодість”. Подивилася 12 повнометражних і 49 короткометражних конкурсних
стрічок.

“Не певна, чи я витримаю чотири десятки фільмів молодих
режисерів. Нє, витримати я мушу, раз уже я підписалася. Звичайно, все
дивитимуся, – сказала Забужко 22 жовтня, в день
відкриття фестивалю. – Деякі проблеми можуть бути з графіком, накладки, тому що
все-таки кіно при всій моїй ніжній любові – це хобі. У мене зараз одночасно дві
книжки йдуть у здачу. Мій інтерес до кіно не зовсім дилетантський, не вчора і
не двадцять років тому проявлений. Останні кілька місяців працювала над есе
“Планета Полин: Довженко-Тарковський-фон Трієр, або Про дискурс нового жаху” —
це спроба аналізувати цю кіномову в стосунку до дня сьогоднішнього. Чекаю
такого кіно від “Молодості”, що відповідало би на питання, на яке пробував
відповісти свого часу Тарковський – “Як виправити сьогоднішню екологію
людства?”.

Як зазначила письменниця після підбиття підсумків фестивалю,
під час “Молодості” вона спала по три-чотири години. 30 жовтня, у день закриття
фестивалю, голова журі дала наступну оцінку творчості
режисерів конкурсної програми:

“Це молоде покоління доби занепаду намагається подолати
проблему відчуження. Це самотність – коли тільки “я”, “я”, “я” і, врешті, це
“я” опиняється замкнене в собі. Молодь шукає шляхи виходу з цієї
клітки і можливості нав’язування контакту з іншим. Ця тенденція дуже
перспективна. В кіно з’явилася увага до людини”, – сказала вона.

Реклама

Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал

Голова журі фестивалю виокремила деякі спільні риси
конкурсантів: “Їх об’єднує нова кіномова, яка показує людину зблизька.
Загальною проблемою цього покоління є те, як ми бігаємо в навушниках і не
бачимо одне одного. А молоді режисери якраз говорять, як ми не чуємо інших навіть
в родині і стараються це подолати. Це є головною соціальною проблемою дня
сьогоднішнього. І зрозуміло, це мистецтво. Мистецтво завжди говорить про
людину, не залежно від того чи живе вона в Південній Америці, чи в
східноєвропейському селі”.

Цього року держава виділила на фсетиваль 1,5 мільйона
гривень. Для порівняння, бюджет Каннського кінофестивалю складає близько 20
мільйонів євро.

“Моїм головним жалем було те, що київським студентам
кіношкіл не дісталося безкоштовних абонементів на всі перегляди, як було в
останні роки. Тому що ось це є школа, спеціально для всіх українських
кінематографістів, побачити, що гламур уже не носять”, – зазначила Забужко.

Фестиваль “Молодість” тривав у Києві 22-30 жовтня. Всього
показали 282 фільми. Гран-прі у розмірі $10 тис отримав австрійський режисер Карл Маркович за фільм “Подих”.