На «Книжкових контрактах» презентували унікальне подарункове видання «Кобзаря» Шевченка

18
грудня  у рамках II Київської міжнародної
книжкової виставки-ярмарку «Книжкові контракти», організатором якої є Держкомтелерадіо
України, відбулася презентація унікального подарункового видання «Кобзаря»
Тараса Шевченка.

За словами автора ідеї та
керівника проекту Олександра Палюха, у новому виданні втілена ідея поєднання
поетичних і художніх творів Тараса Шевченка в одній книзі.

 «У книзі можна віднайти як відомі, так і
маловідомі художні твори Кобзаря,  – розповів
Олександр Палюх. – Загалом книга містить 482 малярські роботи Шевченка, які
оздоблюють і підкреслюють його поетичні твори. Тому вийшло так, начебто книгу
проілюстрував сам Тарас Григорович. Тираж видання невеликий – близько 1000
примірників».

«Унікальність книги полягає в
тому, що в ній чи не вперше показано Кобзаря як людину, в якій одночасно
поєдналися великий поет, філософ і, в той же час – художник, – зазначив
головний художник проекту, автор макету та оформлення, доцент кафедри книжкової
графіки та дизайну друкованої продукції Української академії друкарства (Львів)
Ярослав Куць. – Ми дуже часто забуваємо, що Шевченко – це художник за освітою. Саме
зображальне мистецтво дало йому дорогу в життя. Тому і виникло питання створення
достойного видання, в якому Шевченко був би висвітлений в його цілісності».

 Презентоване видання «Кобзаря» унікальне ще й
тим, що у книзі використовується новий шрифт – нарис. Він був розроблений в
Українській академії друкарства.

Реклама

Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал

«Це шрифт, який за своїми
характеристиками перегукується з українськими уставними і півуставними шрифтами,
– зазначив Ярослав Куць. – У той же час, він є нормальним сучасним текстовим
шрифтом. Його назва – «нарис» («нарбутівський рисунок») – в честь знаного
українського графіка Григорія Нарбута».

Як зазначив доцент кафедри
мистецтвознавства, завідувач кафедри книжкової графіки та дизайну друкованої
продукції Української академії друкарства Володимир Стасенко, книга
створювалася практично з нуля, адже для неї розроблявся новий, унікальний
шрифт. Також він повідомив, що 
Українською академією друкарства розроблено електронний макет книги.
Його буде передано до бібліотек, де кожен читач матиме змогу переглянути нове
видання «Кобзаря» Тараса Шевченка.

Книга побачила світ за
меценатської підтримки голови правління ВАТ «Київський ювелірний завод» Сергія
Цюпко.

«Голова правління ВАТ «Київський
ювелірний завод» оплатив видання 300 примірників, які були виготовлені і
передані керівництву нашої держави, – повідомив Олександр Палюх. – Це було
зроблено для того, щоб на міжнародних зустрічах на високому рівні Україна та її
культура була представлена гідно. Це чудовий подарунок для іноземних гостей: по-перше
– високоякісний поліграфічний твір, адже книга – це ознака розвитку держави, а
по-друге – це твори українського генія, якого ми шануємо».

 Прес-служба Держкомтелерадіо