Музичні видавці просять Зеленського вирішити кризу на музичному ринку України

548

24 січня 2022 року у пресцентрі УНІАН відбулася пресконференція музичних видавців. Центральною темою стало обговорення кризової ситуації на ринку, яку загострило прийняття законопроекту 5572 та можлива ануляція рішень щодо вже акредитованих ОКУ. Про це пише day.kyiv.ua.

У конференції взяли участь представники компаній: «БЕСТ МЬЮЗІК», «КОМП МЮЗІК» (представник Universal Music Publishing, Peer Music, BMG Production Music), «Світова музика» (представник Sony Music Publishing), «Lavina Music», «МУН РЕКОРДС», «Чесна музика», «BOG DA NOVA MUZYKA», «iMusicUA», «Ноти та Банкноти», а також запрошені гості співачка та авторка Руслана Лижичко, народна депутатка Людмила Буймістер та правозахисниця Ганна Степаненко.

Музичні видавці – правовласники, які взяли участь у конференції на сьогоднішній день представляють більше 2000 українських артистів та авторів, каталоги українських пісень, що налічують 50 000 музичних творів, а також міжнародні каталоги, які налічують більше 20 000 000 творів. Це абсолютна більшість музики, яку ми чуємо в Україні. Учасники конференції розказали, які основні функції музичних видавців, що вони роблять для творців та в цілому для галузі, адже всі чули міфічні історії про їх існування в музичній індустрії, але дуже мало справжньої інформації про їх роль.

Українські музичні видавництва так само, як і іноземні, головним пріоритетом вважають захист музичних прав, легальне ліцензування та розвиток музики. Партнерство між видавцем та артистом чи автором є справою добровільною та обумовленою сторонами в ліцензійному договорі. Творець делегує свої права музичній компанії. Видавець, ліцензуючи права, отримує роялті від користувача та виплачує їх творцю.

Основним завданням Видавця є ліцензування прав на музичні твори та контроль збору винагороди від усiх користувачів: радіо, телебачення, кафе, барів, ресторанів, організаторів публічних заходів та концертів, iнтернет-магазинiв (iTunes, Spotify, YouTube, тощо), імпортерів техніки  та багато iнших, хто використовує музику у комерційних цілях.

«Ви уявіть, що всю роботу щодо ліцензування буде самостійно здійснювати творець (автор або артист). Це близько 100-150 договорів на рік. Певно, що він втратить дуже багато часу, який міг би використати на творчість. Беззаперечним є той факт, що присутні на прес-конференції видавці представляють сьогодні БІЛЬШІСТЬ прав українських та іноземних авторів та артистів. Саме тому, вирішення будь-яких питань ринку не може проходити без участі видавців або з нехтуванням їх професійної думки у ключових питаннях, адже вони відстоюють інтереси тисячі авторів. Нехтування думки видавців дорівнює нехтуванню думки їх клієнтів-творців! Одне з таких питань це і закон 5572, це і акредитація ОКУ, це і нові законодавчі ініціативи з приводу законопроектів «Про авторське право та суміжні права», – прокоментувала роль видавців на музичному ринку Мар’яна Вороніна.

Цивілізований світ ліцензує музику через організації колективного управління (ОКУ), адже це набагато спрощує роботу та дає можливість встановити єдині правила для всіх. Центральною проблемою ринку наразі є акредитація ОКУ щодо публічного сповіщення та публічного виконання музичних творів. Майже трирічний шлях процесу акредитації ОКУ наразі намагаються анулювати прийняттям Законопроекту 5572. Результатами прийняття законопроекту 5572 є лише втрачений час, який можна використати для зборів авторської винагороди, а не витрачати ще раз на процес акредитації.

«Швидкий вихід з кризи поки ще є. По-перше, необхідне рішення парламентарів про скасування законопроекту 5572. або його зупинка через вето Президента. По-друге, акредитовані сьогодні організації були і залишаються відкритими для вступу нових членів та контролю з боку правовласників. По-третє, ми повністю підтримуємо необхідність впровадження електронних систем обліку i запрошуємо авторів безпосередньо і активно брати участь у контролі над діяльністю ОКУ. Але ми не можемо, як юридичні особи, віддати права в ОКУ, де статутні положення не дозволяють нам захищати інтереси тих, хто нам передав ці права! Часи безконтрольної діяльності ОКУ вже в минулому, і нехай на це не сподіваються ті, хто зараз намагається нас повернути на 10 років назад», – підсумував Богдан Гловацький.

Правозахисниця Ганна Степаненко вважає, що за останній рік з законодавством, яке регулює сферу колективного управління авторськими правами, відбувається правова плутанина, якою порушені економічні права авторів. Наприклад, не виконання державними органами профільного Закону дев’ять місяців; проголосований депутатами ЗП 5572, що не відповідає Конституції.

«Тому було подано звернення до Секретаріату Уповноваженого ВРУ з прав людини, про припинення порушення економічних прав авторів в Україні і сприяння приведення до Конституції України законодавства в сфері колективного управління авторськими правами від 28.12.21. Право на таке звернення належить кожному за Конституцією (ч.3 ст.55). Звернулась Р.С. Лижичко. Підставою для такого звернення є порушення економічних прав авторів у результаті Рішення Парламенту, яке не відповідає Конституції», – зазначила правозахисниця Ганна Степаненко.

Від імені усіх присутніх генеральний директор «Lavina Music» Поліна Клім зачитала звернення по президента України Володимира Зеленського. Поліна Клім у зверненні також підкреслила, що мова йде про колективне управління всього ринку, а не інтереси тої чи іншої групи приватних компаній.

 

Передплатіть «Українську літературну газету» в паперовому форматі! Передплатний індекс: 49118.

Передплатіть «Українську літературну газету» в електронному форматі: https://litgazeta.com.ua/peredplata-ukrainskoi-literaturnoi-hazety-u-formati-pdf/

“Українську літературну газету” можна придбати в Києві у Будинку письменників за адресою м. Київ, вул. Банкова, 2.

 

Прокоментуєте?

Передплатіть УЛГ у форматі PDF!