44% опитаних українців підтримують критику влади в медіа, про що свідчать результати п’ятої хвилі щорічного дослідження «Індекс медіаграмотності українців: 2020–2024», проведеного на замовлення ГО «Детектор медіа». Результати попередніх хвиль дослідження дивіться тут (за 2020 рік), тут (за 2021 рік), тут (за 2022 рік) і тут (за 2023 рік).
За результатами опитування, серед аудиторії, яка підтримує критику влади в медіа, переважають чоловіки — 52% проти 36% жінок, та особи старшої вікової групи — ствердно відповіли 50% опитаних віком 56–65 років. Молодь віком 18–25 і 26–35 років підтримує публічну критику влади дещо менше — 40% та 37% відповідно.
Таку думку також частіше підтримують особи з вищим освітнім статусом — 48% опитаних мають середню спеціальну освіту та 44% — повну або неповну вищу освіту.
34% опитаних відповіли, що періодично підтримують критику влади в медіа, залежно від того, хто критикує і за що. А 17% респондентів зазначили, що не підтримують публічну критику держави зовсім.
Торік публічну критику влади підтримували 49% респондентів, проте кількість незгодних була тією ж — 17%.
Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал
Зазначимо, що це вже п’ята хвиля дослідження індексу медіаграмотності, яке проводить «Детектор медіа». Перша та друга хвилі дослідження були проведені у 2020 та 2021 роках, третя — у 2022 — на початку 2023 року, а результати четвертої хвилі дослідження були презентовані у квітні 2024 року.
Зокрема дослідження показало, що частка тих, хто позитивно ставиться до телемарафону, за два роки знизилась на 28%.
Методологія: кількісне дослідження; інтерв’ю обличчя-до-обличчя за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником(CAPI).
Географія: національне дослідження. Дослідження не проводилось на тимчасово окупованих територіях Донецької, Луганської, Запорізької, Херсонської областей та в АР Крим.
Обсяг вибірки: 1200 респондентів.
Цільова аудиторія: доросле населення України (18–65 років).
Тип вибірки: репрезентативна за віком, статтю, типорозміром населеного пункту і регіоном.
Польовий етап: 15.01.2024 — 29.01.2024, здійснений компанією «New Image Marketing Group».
Звіт на основі даних кількісного дослідження, здійсненого дослідницькою агенцією «New Image Marketing Group» на замовлення ГО «Детектор медіа», склала кандидатка соціологічних наук Марта Наумова.