Коельо: використати піратство на свою користь

Популярний
бразильський письменник Пауло Коельо приєднався до піар-кампанії скандально
відомого файлообмінника Pirate Bay. У рамках кампанії Коельо закликає «піратів
із усього світу» «об’єднуватися й викладати в мережу все, що я будь-коли
написав». Про це повідомляє британське видання The Guardian.

Піратські
версії книжок Пауло Коельо мають величезний попит серед інтернет-користувачів.
Утім, письменник аж ніяк не обурюється з цього приводу; навпаки, Коельо навіть
підтримує нелегальні копії своїх книжок у мережі. Зареєструвавшись як «Пірат
Коельо», автор «Алхіміка» розповів читачам свого блоґу про «нову цікаву систему
пропагувати мистецтво» на Pirate Bay: «У вас є група? Ви амбітний кінопродюсер?
Комедіант? Художник-мультиплікатор? Пірати замінять логотип на головній
сторінці лінком на ваш твір, – написав письменник. – Щойно я дізнався про це, я
вирішив узяти участь в акції. На ресурсі є кілька моїх книжок, і… фактичні продажі
моїх книжок зростають із того часу, як мої читачі «повісили» їх у мережі».
«Отож, ласкаво прошу скачувати мої книжки безплатно, – додав письменник, – і в
разі, якщо вам вони сподобаються, – купити паперовий примірник. Це єдина
можливість заявити, що жадібність – це шлях, який веде в нікуди».

Читачі сайту
захоплено підхопили слова Коельо, називаючи письменника «пророком» і «героєм».
Один із читачів написав: «Браво, пане Коельо! Ви маєте рацію, скачуючи ваші
книжки, я був змушений купити паперову копію! Якби я не був піратом, я б ніколи
не прочитав ваших книжок! Я розцінюю це як ознайомлення: якщо хочеш купити
книжку, купи!».

Також Пауло
Коельо завважив, що як автор, він, здавалося б, мусить захищати інтелектуальну
власність, а не закликати піратів «об’єднуватися й викладати в мережу» все, що
він будь-коли написав. «Старі добрі часи, коли в кожної ідеї був власник,
відійшли назавжди. По-перше, тому що кожен скрізь і всюди так чи інакше
«перероблює» ті самі чотири теми – історію кохання двох людей, любовний трикутник,
боротьбу за владу й подорожню історію. По-друге, тому що кожен письменник хоче,
щоб його читали, – чи то в газеті, ти то у блозі, у памфлеті чи на стіні, –
вважає Коельо. – Що частіше ми чуємо пісню по радіо, то дужче нам хочеться
купити диск. Те саме з літературою: що більше людей сканують і викладають у
мережу книжки, то ліпше. Якщо їм сподобається початок, наступного дня вони
придбають усю книжку, адже немає нічого більш утомливого, ніж читати довгі
кавалки тексту з екрану комп’ютера».

Нагадаємо, що
Пауло Коельо – один із найпопулярніших у світі письменників. Нині у всьому
світі розпродано понад 300 млн книжок бразильського письменника («Можна додати
ще 20% за рахунок піратських видань», – якось завважив Коельо).

Реклама

Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал