Інтернет вперше став головним джерелом інформації для українців

466

На початку 2021 року половина українців (51%) в якості джерела інформації віддають перевагу Інтернету, тоді як телебаченню – 44%, а радіо і пресі віддають перевагу сумарно всього 2% жителів України. Як повідомляє iviche.com, такі результати соціологічного дослідження наводить компанія Research@Branding Group.

Як відзначають соціологи, вперше в Україні частка тих, хто віддає перевагу Інтернету, як джерелу інформації, перевищила число тих, хто віддає перевагу телебаченню.

Особливе місце серед Інтернет-ресурсів займають соціальні мережі. Facebook на сьогоднішній день є найбільшою соцмережею як в світі, так і в Україні, де користувачами Facebook є 59% жителів країни. У трійку найбільш поширених в Україні соцмереж входять також YouTube (43%) і Instagram (30%).

Водночас стрімко нарощує свою популярність в Україні Telegram (17%), кількість користувачів якого з 2018 року зросла втричі, тоді як число користувачів Однокласників (5%) і Вконтакті (3%) з 2018 року в Україні найбільш істотно скоротилася. Також кожен двадцятий українець (6%) має аккаунт в Twitter.

Разом із тим активно з початку пандемії коронавирусу розвивався такий вид комунікації, як месенджери, причому не тільки в якості засобів комунікації (як замислювалося спочатку), але і як засобів масової інформації. Найбільш популярним месенджером в Україні є Viber (57% користувачів). У трійку лідерів також входять Facebook messenger (37%) і Telegram (20%). Майже кожен десятий українець користується WhatsApp (9%) і Skype (8%).

В Україні на сьогоднішній день тільки чверть жителів країни (25%) не використовують чати/канали месенджерів як джерело інформації, тоді як інші – використовують. Кожен четвертий українець (26%) визнає, що чати/канали месенджерів надають певний вплив на формування їх особистої думки з тих чи інших питань, а для кожного десятого (11%) цей вплив є визначальним. У той же час на формування думки 22% жителів України чати/канали месенджерів ніяк не впливають, а ще 16% – не визначились.

Загалом майже половина українців (46%) визнають певний вплив соцмереж і месенджерів на соціально-політичні процеси в Україні, а ще 13% вважають його визначальним. Не вважають, що соцмережі і месенджери впливають на соціально-політичні процеси в країні 18% жителів України, а ще 23% – не визначились.

Опитування проводилося з 20 січня по 1 лютого 2021 року. В усіх областях України (за винятком непідконтрольних територій в Донецькій і Луганській областей, АР Крим, та м. Севастополь) було опитано методом особистого інтерв’ю тисячі вісімсот дві респондента у віці від 18 років і старше. Статистична похибка не перевищує +/- 2,4%.

Нагадаємо, як показує соціологічне дослідження, порівняно з листопадом минулого року, частота користування засобами індивідуального захисту серед громадян України дещо впала.

 

Передплатіть «Українську літературну газету» в паперовому форматі! Передплатний індекс: 49118.

Передплатіть «Українську літературну газету» в електронному форматі: https://litgazeta.com.ua/peredplata-ukrainskoi-literaturnoi-hazety-u-formati-pdf/

“Українську літературну газету” можна придбати в Києві у Будинку письменників за адресою м. Київ, вул. Банкова, 2.

 

 

Прокоментуєте?

Передплатіть УЛГ у форматі PDF!

Передплатіть УЛГ у форматі PDF!