Болонський ярмарок дитячої книги пройшов у онлайн режимі

Відбувся 57-ий Болонський ярмарок дитячої книги, який проходив повністю в онлайн режимі. Про це повідомляє /book-institute.org.ua.

Ярмарок тривав з 4 по 7 травня. В рамках ярмарку функціонувала платформа з продажу прав Global Rights Exchange BCBF (Глобальна біржа прав).

Український інститут книги активно долучився та сприяв організації участі українських видавництв в ярмарку — поширив інформацію про можливості онлайн участі серед видавців, організував процес реєстрації видавців для онлайн участі та допомагав видавцям із усіма організаційними та технічними питаннями.

18 українських видавництв взяли участь в ярмарку. Перелік учасників ярмарку від України, які розмістили книги на онлайн платформу Pub Match, яка займалася хостингом Global Rights Exchange BCBF (Глобальної біржі прав): Новаторфільм, Віват, А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА, Art Nation, Час Майстрів, ДивоГра, Навчальна книга Богдан, Каламар, Видавництво “ТУТ”, Видавництво ПЕТ, Маміно, Видавнича група “Основа”, Фоліо, ВСЛ, Артбукс, Школа, Чорні Вівці, Видавництво “Видавництво”. Всього ці видавництва та українські учасники представили 246 українських видань.

Видавці мали змогу брати участь в онлайн-активностях – через власні онлайн-кабінети проводити перемовини про укладання угод, укладати угоди, брати участь у вебінарах, лекціях, дискусіях, цифрових виставках, конференціях, майстер-класах, інтерв’ю та спеціальних проєктах. Учасники, які були зареєстровані для участі у ярмарку цього року, отримали змогу безкоштовно представити свої видання світовій видавничій спільноті шляхом участі у Global Rights Exchange BCBF.

Реклама

Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал

Своїми враженнями від роботи на ярмарку в новому форматі поділилася Катерина Натідзе, менеджерка з міжнародних прав видавництва “Ранок” і видавничої групи “Основа”: “Навесні світ змінився назавжди — і це факт. Видавці також були змушені адаптуватися до нових реалій, шукаючи нові способи комунікації та просування своїх проєктів закордоном — відтепер онлайн. Болонський книжковий ярмарок запропонував цікаве рішення: перенести в онлайн-площину зустрічі з партнерами, цікаві заходи, кава-брейки, спілкування й, що найважливіше, свої проєкти. Велика перевага цьогорічного ярмарку полягає у тому, що він не лімітований декількома днями й вашими бюджетами. До того ж вам не потрібно вибирати, куди більше хотілося б потрапити — ви можете встигнути подивитися всі представлені проєкти. Відтак, шанси знайти майбутніх партнерів набагато вищі!”

Про новий досвід проведення ярмарку онлайн розповіла проджект-менеджерка міжнародного відділу Інституту книги Поліна Сьоміна: “Ми готувалися до ярмарку у Болоньї ще з січня, проте через карантин його проведення відмінили. А 1 квітня ми отримали лист про можливість взяти участь у ярмарку віртуально і почали готуватися до онлайн ярмарку. Ми відразу переклали інструкцію щодо участі для видавців та надавали їм організаційну підтримку на усіх етапах підготовки до ярмарку. Онлайн ярмарок це хороша компромісна альтернатива, але реальний фізичний ярмарок ніщо не замінить. Тепер дуже цікаво проаналізувати ефективність такого формату. Цим будемо займатись наступні тижні. Досвід Global Rights Exchange став корисним досвідом, адже  українське книговидання, а заразом і УІК, адаптуємось до нових форматів, які диктує світ. Тепер УІК може впевнено братись за такі проєкти та розширяти можливості для українських видавців навіть в умовах пандемії та самоізоляції”.

За офіційними даними, завдяки тому, що ярмарок був проведений в онлайн-форматі, в ньому взяли участь вдвічі більше відвідувачів, ніж зазвичай, коли ярмарок проводиться в офлайн режимі. Загалом цьогоріч було понад 60 тис відвідувачів, 75% з яких – не з Італії. Ярмарок оприлюднив інформацію про більше 500 зареєстрованих видавців, які завантажили на сайт ярмарку біля 20 тис. назв. Офіційна сторінка ярмарку отримала 400 тис. переглядів, відео ярмарку (вебінари, конференції, церемонії нагородження) зібрали 30 тис. переглядів.

Віртуальна стіна ілюстраторів включала роботи 2500 ілюстраторів з різних країн. Серед них були представлені роботи 30 українських ілюстраторів. Зокрема, робота української ілюстраторки Світлани Землянкіної потрапила до переліку 38 відібраних в рамках проекту “Mapping” ілюстрацій. Проект досліджує зв’язки раннього дитинства та перформативних мистецтв. Робота була представлена у одній з галерей BCBF- “Children – Spectators”. Світлана вже не один рік працює як професійний ілюстратор і співпрацює з відомими видавництвами – “Ранок”, “Сага”, “Ексклюзив”. З її ілюстраціями вже видано близько 30 дитячих книг і підручників для шкіл.

Також, український бренд GAPCHINSKA отримав одну з нагород у категорії Bologna Licensing Award 2020 серед найкращих ліцензійних проєктів серед італійських і європейських ліцензіатів, що були реалізовані в 2019 році.

Так, у номінації “Кращий ліцензійний видавничий проєкт” переміг проєкт, реалізований компанією Malia Edizioni з українським брендом GAPCHINSKA. Компанія випустила серію книг і аксесуарів з колекції Famous by GAPCHINSKA. Назва серії VITE (im) PERFETTE (“ЖИТТЯ (НЕ) ДОСКОНАЛЕ”). Окрім книг у серії випущені блокноти, щоденники, стікери для записів, чашки, еко-сумки, арт-постери, пазли, аромасаше.

Також Болонський ярмарок оголосив найкращі видавництва 2020 року, які випускають дитячу літературу.

Одразу після закінчення ярмарку Інститут книги провів опитування серед українських учасників щодо участі в ярмарку. Всього онлайн зустрічей з метою продажу або купівлі прав було проведено 13. Більшість опитаних видавців зазначили, що онлайн формат ярмарку є цікавим, але робота платформи мала технічні недоліки та потребує подальшого вдосконалення. Також більшість видавців вказали, що надали б перевагу ярмарку офлайн, а реальні зустрічі є більш комфортними.

Офіційний сайт Болонського ярмарку дитячої книги: http://www.bookfair.bolognafiere.it/en/exhibit/bcbf-global-rights-exchange/10135.html
З детальною програмою ярмарку можна ознайомитись за посиланням.

Глобальна біржа прав (GRE) дає можливість тим, хто хотів відвідати подію, планувати зустрічі, демонструвати книжки та робити пропозиції щодо будь-якої книжки на платформі. Лише учасники, зареєстровані на ярмарку 2020 року, мали можливість завантажувати та показувати назви книжок, а видавці, які мали право на участь, могли завантажити свої книжкові назви ще до того, як запрацював віртуальний ярмарок (4 травня).

Болонський ярмарок дитячої літератури (Bologna Children’s Book Fair) — найбільший у світі ярмарок, присвячений дитячій літературі. На нього з’їжджаються близько 1400 учасників, а кількість відвідувачів сягає 30 тис. осіб. У 2020 році він відбувся у 57-й раз.

Український інститут книги — державна установа при Міністерстві культури та інформаційної політики України, покликана формувати державну політику у книжковій галузі, провадити промоцію книгочитання в Україні, підтримувати книговидавничу справу, стимулювати перекладацьку діяльність, популяризувати українську літературу за кордоном.

Нагадаємо, що в лютому Болонський книжковий ярмарок змінив дати проведення через надзвичайну ситуацію із коронавірусом COVID-19. Згодом стало відомо, що організатори вирішили провести подію в онлайновому режимі.