Дані свіжого опитування підтвердили той факт,
що читачі продовжують ходити в книжкові магазини «за атмосферою», але
здійснювати покупки чимала частина з них вважає за краще в Мережі.
Газета The New York Times опублікувала короткий підсумок опитування,
проведеного в жовтні фахівцями компанії Codex Group серед клієнтів онлайн-магазінов, що
зробили впродовж місяця покупки книжкової продукції. На жаль, дані про число
респондентів не наводяться. Проте результати серйозно стурбували оффлайн-книгопродавців,
особливо власників незалежних книжкових магазинів, які часто розраховують на
лояльність покупців, забезпечуючи їм горезвісну атмосферу, індивідуальний
підхід і ретельно продуманий асортимент.
Проте з’ясувалося наступне: 24% респондентів,
що купували книги в онлайн-ретейлерах, заявили, що спершу вони проглядали їх в традиційному
магазині. Навіть якщо припустити, що в деяких випадках це могли бути оффлайн- і
онлайн-підрозділи одного книгопродавця, то наступна цифра ще красномовніша: 39%
опитаних серед тих, що купили книги на Amazon, заздалегідь ознайомилися з ними в
книготорговій оффлайн-точці.
Власники невеликих книжкових магазинів
підтвердили газеті, що дійсно існує певна частка відвідувачів, які явно вибирають
потрібні їм
книги, записують назви і йдуть геть, не
зробивши покупку – цілком можливо, якраз до онлайн-конкурентів. При цьому ніщо
не заважає їм насолодитися тими перевагами незалежних книготоргових точок, на
які традиційно роблять ставку їхні господарі. А потім – перевагами
онлайн-продавців, які мають
можливість пропонувати книги за нижчими цінами.
Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал
Президент Codex Group Пітер Хилдік-сміт (Peter Hildick-smith) вважає, що подібна
купівельна стратегія повинна серйозно стурбувати видавців і традиційних
книгопродавців. Проте деякі з власників магазинів вважають, що, щиро довіряючи
клієнтам, вони все ж таки здатні схилити більшість з них на свій бік.