22% українських редакцій використовують ШІ на постійній основі — опитування ІМІ

Лише 22% українських журналістів заявили, що їхні редакції регулярно використовують хоча б один інструмент штучного інтелекту. Як повідомляє detector.media, такими є результати опитування Інституту масової інформації, проведеного серед журналістів з 11 по 24 червня 2024 року.

За даними опитування, ще 30% респондентів вказали, що іноді залучають ШІ у свою роботу. При цьому 20% медійників повідомили, що зовсім не користуються інструментами ШІ. Додатково, 16% опитаних зазначили, що мали досвід використання ШІ, але припинили його застосування.

Якими інструментами ШІ найчастіше користуються медійники?

Реклама

Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал

Опитані медійники, які користуються інструментами ШІ, найчастіше використовують такі функції:

  • 62% найчастіше використовують функціонал для розшифровки інтерв’ю;
  • 31% ШІ допомагає створювати індивідуальний візуальний контент для матеріалів;
  • 21% використовують інструменти машинного аналізу для виправлення помилок у текстах (граматичних, стилістичних чи орфографічних);
  • 21% – для написання статей, репортажів, пресрелізів та інших текстових матеріалів;
  • 19% генерують заголовки та ліди до текстів за допомогою інструментів ШІ;
  • 17% використовують інструменти ШІ для оптимізації журналістських текстів для різних аудиторій та платформ;
  • 14% медійників використовують інструменти ШІ для обробки та аналізу великих масивів даних, які використовують у своїй роботі;
  • 12% зазначили, що використовують ШІ для підготовки питань до інтерв’ю;
  • 7% респондентів залучають роботизовані інструменти для збирання згадок в медіа та моніторингу репутації.

Сума відсотків може перевищувати 100%, оскільки респонденти могли обрати декілька варіантів відповіді.

Ознайомитися з повним текстом результатів опитування можна за посиланням.

Дослідження проводилося з 11 по 24 червня 2024 року включно методом кількісного анонімного онлайн-опитування за простою випадковою вибіркою серед потенційних респондентів – журналістів і редакторів, що працюють. Усього отримано 50 відповідь від українських медійників, що проживають в усіх регіонах України.

Інститут масової інформації проводить майстер-класи, як журналістам найкраще залучати роботів, інструменти ШІ для створення контенту. Більше про те, як працюють різні інструменти штучного інтелект та як журналістам покращити ефективність своєї роботи, можна дізнатися на безкоштовних тренінгах, які відбуваються на медіабазах ІМІ.