Музей старого та нового мистецтва (MONA) в австралійському штаті Тасманія визнав, що картини Пабло Пікассо з інсталяції Ladies Lounge виявилися підробками.
Як пише suspilne.media, про це повідомляє The Guardian.
У 2020 році в галереї MONA відкрили інсталяцію Ladies Lounge американської художниці Кірші Кечеле. Відвідувачок зустрічали дворецькі із шампанським, а у залі експонували роботи Пабло Пікассо та Сідні Нолана. Це інтерактивна виставка, покликана створити безпечний простір саме для жінок.
Раніше музей стверджував, що Кечеле успадкувала картини від своєї прабабусі, яка, за її словами, була коханкою Пікассо. Утім, чотири роки потому з’ясувалося, що Кірша Кечеле підробила роботи Пікассо: зокрема, “Обід на траві за Мане” (1961). Фальшивими виявилися також “антикварні” списи та килим, який “належав данській королеві Марії”.
“Дозвольте мені пояснити — у мене немає іншого вибору, окрім як пояснити”, — написала Кечеле у своєму блозі.
Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал
У дописі художниця повідомила, що терпляче чекала майже чотири роки, поки відкриється істина. Вона нібито заздалегідь спланувала цей скандал: очікувала, що рано чи пізно шанувальники Пікассо її викриють.
Художниця вирішила підробити картини, оскільки виставка Ladies Lounge мала бути максимально розкішною і пишною:
“Якщо чоловіки мусили почуватися виключеними, у вітальні повинні треба було виставити найважливіші твори мистецтва у світі — найкращі”.
Окрім цього, кураторка виставки хотіла, щоб кімната була монохромно-зеленою: через це деякі реальні картини Пабло Пікассо, до яких Кечеле мала доступ, не підійшли. Серед інших причин — брак часу та висока вартість страхування творів.
Кечеле наголосила що малювала роботи Пікассо таємно: працівники галереї про це не знали. Попри це, деякі картини Пікассо в Ladies Lounge все ж були справжніми.
Кірші Кечеле закінчила своє звернення вибаченням перед адміністрацією музею за спричинену проблему.
Скандал навколо виставки Ladies Lounge
Картини Пікассо початково висіли в залі під назвою Ladies Lounge. Каечеле наголошувала, що мета проєкту — показати історичну несправедливість, адже до 1965 року жінкам в Австралії було заборонено відвідувати паби.
Один із відвідувачів музею Джейсон Лау у квітні 2023 року поскаржився, що музей займається дискримінацією. Далі справу передали до суду. Врешті суд визнав, що музей дискримінував чоловіків, коли не дозволив їм відвідувати виставку.
Музею дали 28 днів на виконання рішення, тобто на те, щоб відкрити доступ чоловікам до інсталяції.
Пізніше команда MONA подала апеляцію з проханням скасувати це рішення, стверджуючи, що суд попередньої інстанції ухвалив “занадто вузьке бачення з погляду історичного та поточного соціально становища жінок”.
Наприкінці червня стало відомо, що у відповідь на рішення суду музей перемістив частину своєї колекції картин Пабло Пікассо в жіночий туалет.