Сергій Осока. «Мене просто жахають усі ці літературні школи»

Мене просто жахають усі ці літературні школи. Мене просто жахає, як пишуть ті, кого там навчили.

Зараз редагую роман (переклад із англійської) ось такої «випускниці».

Найкраще все видно в постільних сценах. Стандартний набір кліше – затерті формули, які не розкривають персонажів, а просто подають сигнал: ось еротична сцена. Фокус на механіці, а не на почутті – реагування на подразник, а не пере(про)живання. Немає ніякої внутрішньої загрози, сорому, сумніву, конфлікту чи несподіваного зсуву. Сцена безпечна, гладенька — і через це стерильна. Тіло – це набір зон і дій: губи, шия, бретелька, погляд, стогін. Воно існує, щоб відпрацювати еротичний ритуал і заробити гонорар авторці. Все. Крапка.

Скільки я вже вичитав романів випускників і випускниць оцих от усіх літшкіл.

Реклама

Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал

Вони прийшли туди без вогню на кінчиках пальців, без вітру, що підштовхує в спину, без відчуття «Я зараз мушу з’їхати з гори!» – і пішли такі самісінькі. Знаючи, як просувати. Скільки разів на сто сторінок має траплятися еротична сцена. Розуміючи щось про композицію, фабулу, конструкцію.

Але читати їхні романи – це все одно що пити з порожнього кухля.

І так, я розумію, що на кожну гілочку пташка сідає. І на такі романи теж є свій читач. Читач, який їсть книжки, як траву.

До цього ми й мали, мабуть, прийти. З точки нуль – через точку все – знову до точки нуль. Що ж…

Facebook