Поєхалі!

206

Вся історія радянської космонавтики – це шалена гонка на випередження з американцями, яку супроводжували бардак, злочинна недбалість та цинічне душогубство людей.

Радянські космонавти Георгій Добровольський, Владислав Волков та Віктор Пацаєв загинули 30 червня 1971 року під час повернення з орбітальної станції через розгерметизацію космічного апарату. Американці вже літали на Місяць тримісним екіпажем, тому СРСР треба було обов’язково злетіти також тримісним. Але “Союз-11” був лише для двох. Три скафандри не проходили за вагою та габаритами. Вирішили летіти в одних спортивних костюмах. Результат – три смерті.

12 жовтня 1964 року космонавти Володимир Комаров, Костянтин Феоктистов та Борис Єгоров вирушили у політ у кабіні, спочатку розрахованій на одну людину. З неї з метою економії простору прибрали єдине крісло для катапультування, а самі космонавти полетіли не в захисних скафандрах, а без нічого – теж у спортивних костюмах. Проводячи їх, Корольов обіймав кожного й казав: “Вже ти прости мене у разі чого. Я людина підневільна”. Тоді пощастило – вдалося вижити. Але не надовго. 23 лютого 1967 року Володимир Комаров загинув під час польоту. У ході передпольотної підготовки на “Союзі-1” виявилися 203 недоробки, але ними знехтували заради… Заради чого?

24 жовтня 1960 на Байконурі сталася страшна трагедія. В результаті несанкціонованого запуску другого ступеня P-16 сталася сильна пожежа, в якій загинули за різними даними від 92 до 126 людей. Катастрофа, що спричинила великі людські жертви, була викликана грубими порушеннями правил техніки безпеки при підготовці до пуску і прагненням встигнути провести запуск не до кінця підготовленої ракети до «свята», що наближалося, — річниці «Великої Жовтневої соціалістичної революції». Преса, звичайно, промовчала, а дані про катастрофу були негайно засекречені аж до 1989 року.

Гагарін ж здійснив свій політ фактично на кораблі-вбивці. 9 квітня 1961 року контрольне зважування космонавта з кріслом показало перевищення ваги корисного навантаження над розрахунковим значенням. Гагаріна міняти було вже не можна (можна, але це було б не «по-державному»), тому під тиском радянської влади з корабля були демонтовані: системи аварійного порятунку на старті, система м’якої посадки корабля, датчики терморегуляції та дублююча гальмівна установка. Через це “полегшення” корабля під час польоту було зафіксовано 11 позаштатних ситуацій різного ступеня складності.

Та й навряд чи ще хтось згадає про дублера Гагаріна, українця Валентина Бондаренка, який згорів під час випробування “Сходу-1”, смерть якого ганебно замовчали.

https://t.me/kolokol_21/489

 

Про те, як катували і мучили Корольова – тут (https://t.me/kolokol_21/336?single).

 

Прокоментуєте?

Передплатіть УЛГ у форматі PDF!