Команда Суспільного використовує програми штучного інтелекту не для створення нового контенту в новинах, а виключно для оптимізації процесів, що дозволяє вивільнити ресурси журналістів. Як повідомляє stv.detector.media, про це сказала менеджерка і редакторка з розробки цифрових продуктів Суспільного Анастасія Коріновська на конференції «Медіаграмотність в умовах війни та глобальних трансформацій».
«Принцип людина–машина–людина: будь-яка інформація, все, що виходить на Суспільному, перевірене людиною — журналістом. Довіра — це наш найбільший пріоритет, і там, де ми, на жаль, маємо поступатися швидкістю, ми все ще робимо це, оскільки нашим обов’язком є перевірити інформацію, яку ми даємо нашим читачам, слухачам, глядачам», — сказала Анастасія Коріновська.
При цьому, каже Анастасія, суспільний мовник хотів би використовувати інструменти ШІ у створенні історичного, дитячого контенту тощо. Наприклад, «Суспільне Крим» у хронології про депортацію кримських татар використовувало зображення, згенеровані ШІ, на основі архівних даних та спогадів. Задля прозорості кожен кадр відповідно промаркований, а також користувач може побачити в описі до відео детальну інформацію про використаний інструмент ШІ.
«Один з основних принципів роботи з ШІ — штучний інтелект не може зробити те, чого ти б не міг зробити сам, адже тоді ти не в змозі перевірити результат. Водночас автоматизація дозволяє вивільнити ресурси для покращення рівня журналістики. Замість того, щоб сидіти та розшифровувати аудіо або робити caption під відео, журналіст може витратити час корисніше: взяти коментар, розширити свою базу контактів чи навчитися нового», — каже Анастасія Коріновська.
Нагадаємо, Суспільне — одне з перших українських медіа, де розробили та впровадили принципи використання ШІ для журналістів. Команда прагне поширювати практики відповідального використання штучного інтелекту, позитивно впливати на розвиток інформаційних технологій у медіа та якість незалежної журналістики. Очікують, що впровадження інструментів ШІ зробить ефективнішими виробничі процеси створення та дистрибуції контенту.
Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал