Чи потрібна підготовка до школи, якщо дитина буде вчитися за програмою НУШ?

 

З 2018 рік в Україні розпочалася реформа освіти, яка задекларувала нові принципи шкільного навчання. Багато змін стосуються саме початкових класів. Серед іншого, положення нової української школи визначають перші два роки як полегшені, спрямовані на адаптацію дитини і повністю побудовані на ігровому процесі.

У зв’язку з цим стало популярним думка, що оскільки 1-2 класи і так будуть вчити всьому з нуля, дошкільні заняття більше не потрібні, і навіть шкідливі. Занадто підготовленим дітям буде нудно на уроках, і це відіб’є бажання вчитися.

Вивчивши результати перших років НУШ, можна дійти висновку, що, незважаючи на реформи, відмовлятися від підготовки до школи для дітей неправильно.

Те, що повинна вміти дитина перед школою, не обмежується знанням букв і усним рахунком. Перелік навичок набагато ширший, і без добре поставленої мови, тренованої пам’яті, розвиненої моторики пальців дитині буде складно сприймати навіть спрощену програму.

Реклама

Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал

Підготовка до школи полегшує процес адаптації дитини до нових умов. Дитину, яка до 1 вересня жодного разу в житті не сиділа за партою, очікує серйозний стрес, вона буде довше звикати до режиму дня, уроків і гірше засвоювати матеріал.

Пам’ятайте, що в класі велика кількість учнів, і вчитель не має можливості приділяти їм багато уваги. Дошкільна підготовка дозволить вашому синові і дочці швидше засвоювати матеріал, заслужити репутацію здібного учня, яка в свою чергу, додасть їй впевненості і допоможе в майбутньому. Після підготовчих занять дитина має навички спілкування з однолітками, їй буде простіше завести друзів і соціалізуватися в класі.

Дитина має вміти читати по складах слова (тут допоможуть підручники https://knigovo.org.ua/ukranska-mova-ta-chitannya-3-klas-nush-2038) , речення, короткі тексти, освоїти зв’язне мовлення, навчитися розуміти і переказувати простий текст. Крім того, дитина має вміти розповідати, що вона побачила на картинці, використовуючи складні речення.

Також дитина має вміти відповідати на питання повною відповіддю, використовуючи різні частини мови, описувати предмети і складати розповіді, знати  про те, що таке речення, розуміти сенс речення.

Також дитина має знати всі звуки і букви алфавіту, вміти розрізняти голосні і приголосні звуки, визначати кількість звуків в слові.