Стукає рульова рейка – про що це свідчить?

Машина, як і будь-який інший механізм, може іноді ламатися. В цьому немає нічого дивного, особливо якщо врахувати якість наших доріг і загальноприйняту манеру водіння. Стукає рульова рейка? Не треба впадати у відчай і підраховувати майбутні збитки – все може бути набагато простіше.

Якщо з’явився стукіт внизу автомобіля і на кермі відчувається легке биття, то, як правило, це говорить про те, що з’явилася несправність в рульовому управлінні. Дефект дуже серйозний, так як від нього залежить надійність їзди машини і ваше життя. При цьому радості не додає той факт, що коштує ця деталь в зборі досить дорого, а робота по заміні становить приблизно таку ж суму, десь менше, десь трохи більше.

Однак не варто впадати у відчай – стук в рульовій рейці не завжди передбачає її повну заміну. Якщо в сервісі вам пропонують відразу ж її міняти, то раджу змінити цих «фахівців», а звернутися до інших більш чесних механіків, які проведуть ремонт рульової рейки. Перш за все, слід дізнатися побудову цього елемента і мати хоча б загальне уявлення про нього. Розберемося в спрощеній схемі рульового управління авто. Вона складається з декількох частин:

  • Безпосередньо сама рейка або редуктор підсилювача керма призначена для передачі зусиль від керма на колеса, тобто виконує головну функцію при його повороті.
  • Наступний важливий елемент – рульова тяга. Саме до неї приєднується рейка.
  • До колеса кріпляться кермові наконечники, що представляють собою рухливі шарніри.

Рейка може стукати, перш за все, через те, що з’явилися дефекти в з’єднаннях цих складових елементів. А це вже інша розмова і більш низькі ціни на ремонт або заміну ремкомплекта рульової рейки.

Як визначити через що стукає рульова рейка?

Є два варіанти відповіді на це питання – поїхати в автомобільний сервіс або самому залізти під машину. Якщо ви вибрали самостійну діагностику, то послідовність огляду буде така:

Реклама

Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал

  1. Заглушіть двигун, поставте автомобіль на ручне гальмо і посадіть помічника за кермо.
  2. Самі забирайтеся вниз в те місце, де розташована рейка і попросіть людину нагорі покутити кермо в різні боки.
  3. Уважно огляньте всі захисні пильовики (гумові гофровані вироби) на предмет їх стану. Якщо помітите пошкодження або патьоки мастила, то на ці місця зверніть більш пильну увагу, – швидше за все, несправність буде саме там.
  4. Постарайтеся визначити на слух, звідки виходить стукіт.

Після цього можна буде переходити безпосередньо до ремонту несправного вузла.

Якщо ви не змогли визначити місце несправності, то звертайтеся до фахівців.