Машина, як і будь-який інший механізм, може іноді ламатися. В цьому немає нічого дивного, особливо якщо врахувати якість наших доріг і загальноприйняту манеру водіння. Стукає рульова рейка? Не треба впадати у відчай і підраховувати майбутні збитки – все може бути набагато простіше.
Якщо з’явився стукіт внизу автомобіля і на кермі відчувається легке биття, то, як правило, це говорить про те, що з’явилася несправність в рульовому управлінні. Дефект дуже серйозний, так як від нього залежить надійність їзди машини і ваше життя. При цьому радості не додає той факт, що коштує ця деталь в зборі досить дорого, а робота по заміні становить приблизно таку ж суму, десь менше, десь трохи більше.
Однак не варто впадати у відчай – стук в рульовій рейці не завжди передбачає її повну заміну. Якщо в сервісі вам пропонують відразу ж її міняти, то раджу змінити цих «фахівців», а звернутися до інших більш чесних механіків, які проведуть ремонт рульової рейки. Перш за все, слід дізнатися побудову цього елемента і мати хоча б загальне уявлення про нього. Розберемося в спрощеній схемі рульового управління авто. Вона складається з декількох частин:
- Безпосередньо сама рейка або редуктор підсилювача керма призначена для передачі зусиль від керма на колеса, тобто виконує головну функцію при його повороті.
- Наступний важливий елемент – рульова тяга. Саме до неї приєднується рейка.
- До колеса кріпляться кермові наконечники, що представляють собою рухливі шарніри.
Рейка може стукати, перш за все, через те, що з’явилися дефекти в з’єднаннях цих складових елементів. А це вже інша розмова і більш низькі ціни на ремонт або заміну ремкомплекта рульової рейки.
Як визначити через що стукає рульова рейка?
Є два варіанти відповіді на це питання – поїхати в автомобільний сервіс або самому залізти під машину. Якщо ви вибрали самостійну діагностику, то послідовність огляду буде така:
Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал
- Заглушіть двигун, поставте автомобіль на ручне гальмо і посадіть помічника за кермо.
- Самі забирайтеся вниз в те місце, де розташована рейка і попросіть людину нагорі покутити кермо в різні боки.
- Уважно огляньте всі захисні пильовики (гумові гофровані вироби) на предмет їх стану. Якщо помітите пошкодження або патьоки мастила, то на ці місця зверніть більш пильну увагу, – швидше за все, несправність буде саме там.
- Постарайтеся визначити на слух, звідки виходить стукіт.
Після цього можна буде переходити безпосередньо до ремонту несправного вузла.
Якщо ви не змогли визначити місце несправності, то звертайтеся до фахівців.