Успішний бізнес: з чого почати?

 

Надихаючі історії простих українців, які вирішили вести власну справу і готові ділитися досвідом із співвітчизниками

Багато з нас розуміють необхідність відкрити власну справу, стати успішним підприємцем – не залежати від доброго чи злого дядька, а тим більше держави. Однак, на початку шляху виникає безліч «але», які сильно перешкоджають меті. І справа навіть не у відсутності стартового капіталу, приміщення, клієнтської бази, обладнання. У людей немає впевненості, а є страх через дефіцит знань і досвіду.

Саме це і послужило причиною запуску програми Наставництва для підприємців-початківців Краматорська, Маріуполя та Сєверодонецька, яка стартує 2 березня.

Головна мета проекту – розвиток культури підприємництва в Україні. Програма здійснюється в рамках проекту “Зміцнення суспільної довіри”, що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку USAID Ukraine – USAID Україна. Участь в проекті є абсолютно безкоштовною. Для організаторів важливо підтримати і допомогти реалізувати цілі тим людям, які «вперлися в стелю» свого бізнесу і не знають, що робити далі.

Відзначимо, що в рамках проекту протягом 4-х місяців четверо підприємців будуть ділитися своїм досвідом, знаннями і секретами пошуку партнерів, грошей, локації, і, звичайно ж, клієнтів. І всі вони починали з нуля, просто з ідеї, що виникла в голові.

 

Український Victoria Secret: Олександр Матяш, «Regata Club»

Ця людина змогла побудувати свій бізнес на звичайних трусах. Так-так, саме на трусах. Він став Александр Матяшноватором в сегменті чоловічої білизни, включив у виробництво новітні технології, що послужило формулою його успіху.

Сьогодні труси Regata Club називають першими українськими антистрінгами. Як запевняють засновники компанії – Олександр Матяш і його друг Євген Алексєєв, – створюючи білизну, застосували інженерний підхід.

У 2015 році Олександр проходив службу в зоні АТО в складі добровольчого батальйону. Нижня білизна, яку використовували солдати, виявилася незручною – в перший же день з’явилися натертості нижче пояса і вище колін. Саме тоді виникла ідея створити комфортну, зручну і приємну на дотик білизну з матеріалу, який не міняв би властивості навіть в надскладних умовах. Своєю ідеєю Олександр поділився з другом Євгеном. Тестова партія білизни була відразу ж виготовлена і доставлена ​​на передову. Саме Олександр став першим, хто випробував на собі всі зручності нових трусів.

З недавніх пір компаньйони почали шити трекінгові шкарпетки. У планах на майбутнє – виробництво якісного спортивного одягу.

Олександр йде наставником на курси неспроста. Він розповість, як можна розпочати власну справу з простої ідеї. Зізнається, спочатку сам дуже боявся того, за що зібрався взятися, але, як бачите, все вийшло.

Александр Матяш 2

Почни пригощати друзів: Марина Ігнатьєва, кондитерська «La torte», Маріуполь

Ще сім років тому Марина робила торти для рідних і друзів, постійно експериментувала з дизайном і оформленням. Знайомі почали відзначати, наскільки добре у неї це виходить, тоді і з’явилися перші індивідуальні замовлення. Марина починала вести справу методом «проб і помилок». У якийсь момент усвідомила, що для розширення горизонтів бізнесу необхідні спеціальні навички і знання, тому звернулася за навчанням до професіоналів. Закінчивши курс Цукрового флористики в м.Оксфорд, (Великобританія), почала сама викладати на професійних курсах в різних країнах – Росії, Швеції та Німеччині.Марина Игнатьева

Бажання не зупинятися на досягнутому, пізнавати нові грані професії, привело Марину на популярний телевізійний проект «МастерШеф», де вона дійшла до 50-ки кращих і вибула. Але «МастерШеф» став хорошим поштовхом розвитку власного бізнесу.

Зараз в кулінарній студії Марини працює 5 чоловік. Вони разом завойовують смаки ласунів ексклюзивним оформленням і натуральним складом продукції. В найближчих планах – відкриття власного кафе, де десерти, звичайно ж, стануть головною родзинкою.

Самостійно пройшовши складності в бізнесі, особисті внутрішні сумніви і переживання, Марина Ігнатьєва вирішила стати ментором для підприємців, тому що хоче розповісти, що їх може очікувати, які зусилля знадобляться, щоб завоювати серце клієнта і перемогти власні страхи. Вона впевнена, що новачкам складно об’єктивно оцінювати свою працю. Тому, вона розповість, як орієнтуватися на ринку, як правильно визначати цілі і оцінювати конкурентоспроможність. Марина знає, як переконати слухачів у власних силах і повірити в перспективність власного бізнесу.

 

Хочеш ресторан? – почни з кав’ярні: Володимир Шевченко, Veterano Coffee

Владимир ШевченкоВолодимир прийшов в бізнес досить молодим – починаючи з 18-річного віку, він відкривав невеликі магазини і кіоски, будував великі плани на майбутнє. Але в його життя прийшла війна і внесла свої корективи. Володимира мобілізували в березні 2015 року. Півтора місяці він перебував у навчальному центрі, а потім потрапив до 95-ї окремої аеромобільної бригади.

Зізнається, що на передовій йому сильно не вистачало натуральної, міцної кави. Коли повернувся до мирного життя, – вирішив відкрити хороший ресторан. Але досвіду в сфері ресторанного бізнесу не було.

Щоб зрозуміти принципи роботи даної сфери, влаштувався на роботу в Pizza Veterano (мережа закладів, які були засновані ветеранами АТО, де працевлаштовують ветеранів, а також віддають відсоток прибутку на допомогу дітям загиблих). Пропрацювавши в піцерії три місяці, усвідомив, наскільки складний ресторанний бізнес. Але це його не зупинило, і в серпні 2016 року Володимир відкрив першу кав’ярню під торговою маркою Veterano Coffee.

Частину стартового капіталу позичив у друзів – знадобилося пару десятків тисяч гривень. На даний момент в столиці працює вже вісім кав’ярень під брендом Veterano Coffee, чотири з них – під Владимир Шевченко 2керівництвом Володимира. З першого дня роботи гості його закладів «підвішували» каву (це коли можна замовити каву не тільки для себе, але і сплатити ще одну порцію – для випадкового відвідувача). Та й сам власник бізнесу активно займається благодійністю: 10% свого доходу перераховує на допомогу дітям, батьки яких загинули на війні. Також він нещодавно відвідав передову, щоб пригостити хлопців ароматною кавою. Крім цього, Володимир надає бізнес-консультації колишнім військовим, які вирішили відкрити власну справу. Тому участь у програмі Наставництва для підприємців – це не перший його досвід консультування. І він з нетерпінням чекає тих, хто також, як і він, виношує ідеї вести свою справу.

 

Жіноче щастя: Ольга Васильєва, салон краси «Nicole», Краматорськ

Ольга ВасильеваОльга протягом року працювала перукарем в салоні краси, але після того, як господиня переїхала жити в інше місто, салон довелося закрити. Перед Ольгою відкривалося два шляхи – знайти нову роботу (чого не дуже хотілося) або створити власну справу. Вона вибрала друге, оскільки мала досить пристойну клієнтську базу. У 2001 році Ольга відкрила свій бізнес. Спочатку працювала сама, потім – набрала команду. Зараз в салоні працює одинадцять beauty-майстрів і на цьому вона не планує зупинятися. Крім того, Ольга відкрила власний навчальний центр, де готує фахівців бізнесу краси, тому досвід менторства не стане для неї новим.

Під час програми Наставництва для підприємців вона розповість все про Beauty-бізнес – від розробки концепції салону до побудови перехресних продажів. Вона впевнена, її досвід стане в нагоді не тільки для жіночої аудиторії, але і чоловічої.

Безумовно, всі наставники мають хорошу базу знань і практику, тому у них є чому повчитися. Крім теоретичних знань, отриманих на курсах, учасники зможуть відвідати локації менторів, щоб подивитися на їх бізнес зсередини.

Зареєструватися можна за посиланням.

Ну а якщо у вас залишилися ще якісь питання, то докладніше можете почитати тут.

27332482_1674316915968984_6787693535198514225_n

Також паралельно в рамках проекту “Зміцнення суспільної довіри”, що фінансується Агентство США з міжнародного розвитку USAID Ukraine – USAID Україна Центр зайнятості вільних людей починає роботу Клубу для підприємців в Маріуполі та Краматорську. Тут можна отримати безкоштовне навчання в форматі “рівний рівному”. Даний формат передбачає, що учасники одночасно є слухачами і експертами. Під час курсу можна отримати незалежний зворотній зв’язок щодо роботи свого підприємства, а також взяти участь в тренінгах на тему пошуку нових клієнтів, просування продукту, позиціонування, пошуку робочих активів і багато іншого.

Зареєструватися можна за посиланням.