Правильний вибір зимової гуми

109

В автомобілі немає зайвих деталей. Це єдиний механізм, кожна частина якого виконує свою функцію. Покришки у цьому оркестрі технологій відповідають за безпеку. А вона залежить від коліс чи не більше, ніж від електронних систем безпеки, хоч би якими сучасними вони були. Шини є своєрідною основою будівлі безпечної їзди. Хороші покришки – міцна основа. Вони витримують масу машини та вантажів, забезпечують зчеплення з дорожнім покриттям при розгоні, русі та гальмуванні, знижують силу ударних та вібраційних навантажень нерівної дороги, надають стійкості.

Щоб шини виконували свою роботу максимально ефективно, вони повинні бути підібрані для конкретної моделі автомобіля індивідуально, високої якості, а також відповідати сезону та умовам експлуатації. Якщо з літніми шинами все не так уже й складно, то вибір зимових покришок нерідко викликає труднощі, тому ми підготували для Вас статтю про вибір зимової гуми 175 70 R13, ціна для автомобіля та розповіли про це простими словами .

Чи обов’язкове сезонне «перевзуття»?

Деякі автолюбителі вважають, що відмінність літніх шин від зимових полягає в малюнку протектора та шипах. Це правда, але лише частково. Головною ж відмінністю є хімічний склад гуми, що гарантує шинам найкращі для конкретних погодних та температурних умов якості експлуатації.

Тому літня гума не підходить для зими. Вона твердне на морозі, значно збільшується гальмівний шлях, машину легко заносить.

Коли переходити на зимову гуму?

Виробники рекомендують «перевзутися» за середньодобової температури 7 градусів тепла. У цей момент літня гума втрачає свої властивості – стає твердішою. Задубілі покришки перетворюються на металеві ковзанки. У них гірший зв’язок із дорогою, машина погано керується.

Якими бувають зимові шини?

Ошиповані: колеса з шипованими шинами допомагають автомобілю на обмерзлих або засніжених, «укочених» дорогах. Вони бережуть машину від заметів і допомагають гальмувати. На сухому асфальті застосування шипованих шин небажано: підвищується витрата палива, а зчеплення з дорогою погіршується. Шум від дороги проникає в салон та стає некомфортним.

Вибір зимової гуми має бути продиктований умовами експлуатації автомобіля. Шипи потрібні, якщо машина їздитиме снігом, і рідко виїжджатиме на асфальт.

Нешиповані: шини цього типу також називають фрикційними або ламелізованими. Високий коефіцієнт зчеплення з дорожнім покриттям досягається завдяки додатковим ламеля – канавкам, нарізаним на протекторних блоках. У такого колеса більше граней зчеплення і сильніше «держак» дороги.

Найбільш ефективні на сухому асфальті. Непогано справляються з дорогами, вкритими сніговою кашею та мокрим брудом. Придатні для їзди в ожеледицю (зрозуміло, на невеликих швидкостях).

Всесезонні: важливо розуміти, що універсальних шин (для всіх кліматичних умов) не існує, і всесезонні не виняток: вони призначені для експлуатації в температурному діапазоні, близькому до нуля, а їх застосування допустимо лише в умовах м’якої «європейської зими». Безпечна експлуатація всесезонних шин можлива лише на якісному дорожньому покритті та у перехідний осінньо-зимовий період, до 10 градусів морозу.

Чи важливий рисунок протектора?

Малюнок протектора — те, що безпосередньо впливає курсову стійкість і зчеплення з дорогою. Сьогодні найбільш поширені три типи покришок:

з асиметричним ненаправленим малюнком;
симетричним ненаправленим малюнком;
симетричним спрямованим малюнком.

Прокоментуєте?

Передплатіть УЛГ у форматі PDF!