Свій бізнес: розплідник рослин

Дедалі людей, які живуть в містах, купують присадибні ділянки. Цілі при цьому вони переслідують різні – від відпочинку на свіжому повітрі до вирощування екологічно чистих продуктів. Але і в тому, і в іншому випадку не обійтися без «облагородження» ділянки і покупки саджанців. Відповідно, зростає попит на декоративні рослини. Для України розплідники декоративних рослин – відносно нове явище. Однак певна конкуренція на цьому ринку все ж таки присутня. Крім того, цей бізнес вимагає істотних вкладень, які окупляться не надто швидко. Терміни окупності такого проекту складають від п’яти років, в залежності від масштабів і напрямів роботи.

Безумовно, щоб досягти успіху в цій сфері, потрібно мати уявлення про рослинництво і великий досвід роботи. При наявності невеликого капіталу можна для початку створити невеликий розплідник рослин, який ви зможете обслуговувати самостійно або за допомогою членів вашої сім’ї. Навіть в маленькому розпліднику повинен бути досить широкий асортимент рослин – хоча б 25-40 видів, кожен з яких в кількості декількох сотень штук. Це цілком реально, якщо вибрати певну вузьку нішу і працювати виключно в цьому напрямку. Однак в цьому випадку ви можете зіткнутися з певними складнощами. В першу чергу, вони пов’язані з пошуком якісного посадкового матеріалу: спеціалізованих розплідників в нашій країні дуже мало, а в «універсальних» якість рослин може вельми відрізнятися в ту чи іншу сторону. Крім того, необхідно враховувати кліматичні та інші особливості вашого регіону, інакше великий ризик загибелі рослин або занадто великого збільшення собівартості готової продукції.

Приймайте до уваги і той факт, що розплідниковий бізнес вимагає чимало сил і часу, але при цьому він носить яскраво виражений сезонний характер. Пік продажів доводиться на весну і осінь. Взимку ж прибутку чекати не доводиться, а ось витрат з утримання розплідника не уникнути.

В ідеалі розплідник підрозділяється на кілька частин. Основна – це виробничі грядки/теплиці, де вирощуються рослини. До бажаним відносяться торгова площадка і декоративна зона для демонстрації можливостей ландшафтного дизайну. Торговий майданчик – це своєрідна вітрина, яка допоможе уявити ваш товар в найбільш привабливому вигляді. Теплиці для цього мало підходять – в них дуже спекотно, брудно і некомфортно.

В ідеалі для тепличного господарства площею п’ять гектарів потрібні технолог, керівник і кілька робітників. Однак використання сучасних теплиць і спеціального обладнання дозволить обійтися і меншою кількістю людей, забезпечивши при цьому високу ефективність.

Реклама

Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал

Нарешті, визначитеся з тим, як і кому ви будете реалізовувати свою продукцію. При невеликих обсягах вигідніше продавати саджанці садівникам безпосередньо на спеціалізованих ринках і в садово-городніх товариствах. Надалі ви зможете співпрацювати з іншими розплідниками, великими господарствами і з оптовими базами. Хвойні дерева охочіше беруть приватники, а квіти найкраще продавати оптом фірмам, які займаються озелененням. За різними даними більше третини виручки великим розплідника роблять приватники, а решта припадає на оптові поставки.