Підвищення потужності двигуна автомобіля досягається різними способами. Один з найбільш оптимальних підходів – підвищення ефективності роботи силової установки шляхом нарощування обсягу бензино-повітряної суміші, яка подається в циліндри. Для цього в конструкцію двигуна додаються компресори https://starter.ms/kompressory-lexus-gs-jzs147 – механічні нагнітачі, що забезпечують примусову подачу в камери згоряння повітря під великим тиском.
Що таке компресор в машині?
Компресором називається будь-який механізм, що створює на виході високий тиск повітря або іншого газу. Використовувані в автомобільних двигунах механічні компресори працюють від коленвала, крутний момент якого передається за допомогою пасової або ланцюгової передачі. Кулачкові механізми або крильчатка компресора створюють направлений повітряний потік, який подається в двигун. Завдяки примусовому нагнітанню повітря в циліндри може закачуватися більша кількість палива, енергія згоряння збільшується, внаслідок чого зростає і потужність мотора.
Слід зазначити, що просто використовувати більше бензину для збільшення потужності неможливо – для ефективного згоряння палива потрібна певна кількість кисню. Таким чином, компресор, по суті, є практично єдиним можливим способом наростити потужність двигуна, практично не змінюючи його габарити і масу. Завдяки цьому установка ДВС з механічним нагнітачем можлива навіть на досить компактні і легкі автомобілі.
Як працюють компресори
В атмосферних автомобілях забір повітря здійснюється за наступною схемою:
- Опускаючись по циліндру вниз, поршень створює розріджену середу.
- В результаті зменшення тиску повітря засмоктується в камеру згоряння, де він згодом змішується з паливом, стискається піднімається поршнем і запалюється.
- Тут обсяг повітря, що поступає обмежується робочим об’ємом циліндра, відповідно для моторів атмосферного типу єдиним способом підвищення потужності є збільшення внутрішнього обсягу.
Встановлений компресор дозволяє використовувати можливість повітря стискатися під зовнішнім впливом. Створюваний його робочими елементами тиск змушує циліндри наповнюватися великим об’ємом повітря, а горюча суміш, відповідно, отримує більше кисню. Додаючи до нього збільшений обсяг палива, вдається отримати більше енергії, яка при згорянні суміші штовхає поршень і створює момент руху.
Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал
Для ефективного нагнітання повітря робочі елементи компресора (ротори або крильчатка) повинні обертатися швидше колінчастого вала. Досягти цього дозволяє установка шестерней різних розмірів: ведуча зірочка більша, ніж приводні шестерні нагнітача. Завдяки цьому вдається досягти частоти обертання в 50 000 об/хв. і більше.
Додатково збільшити обсяг подаваного в циліндри повітря дозволяє установка інтеркулера. Цей агрегат охолоджує повітря, що виходить з компресора, в результаті чого газ додатково стискається.
Середній приріст потужності на автомобілях, обладнаних компресорами, в порівнянні з атмосферними аналогами становить 35-45%, крім того, приблизно на 30% зростає крутний момент.