Впевнені, що можете дати чітке визначення поняття «бренд» і впевнено розповісти про його розробку? Почнемо з азів.
Що таке бренд?
Не потрібно порівнювати бренд з ТМ. Це більш об’ємне поняття. По суті, бренд стає оболонкою торгової марки. Це комплекс уявлень про продукт / послугу в свідомості людини.
Що таке брендинг?
Брендинг – процес формування уявлень про продукт / послугу в свідомості людини. Він одночасно проходить у творчій і описової сферах, тобто зачіпає інструментарій дизайну і маркетингу.
Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал
Айдентика або фірмовий стиль – це одна зі складових бренду, розробка айдентики – один з етапів брендингу.
Що таке айдентика?
Айдентика, corporate ID, brand ID – це одне і те ж. Під айдентикою мається на увазі візуальний стиль бренду, який відбивається і в логотипі, і в фірмових бланках, і в оформленні офісу, в одязі, меблях, вивісках. Якщо йдеться про магазини, то тут доречними будуть пластикові пакети з логотипом на замовлення. Айдентика регулює і шрифти, і кольори, і форми, які можуть використовуватися.
Чому айдентика – це не тільки логотип?
Кажуть, що головне при створенні бренду – це розробка логотипу. Іноді процес брендингу і зовсім полягає в розробці лого і (в кращому випадку) бренд-неймі. Насправді, розробка фірмового стилю повинна охоплювати кожну візуальну складову вашої комунікації з навколишнім світом. Це необхідно:
- для підвищення впізнаваності продукту і бренду. Чим цілісніше і грамотніше збудовано стиль, тим більша ймовірність обійти конкурентів;
- для спрощення рекламних кампаній. Візуальний стиль вже готовий – залишається додати креатив.
Що врахувати при розробці айдентики?
- Визначте основні вимоги. Власник бізнесу та виконавці повинні добре розуміти один одного.
- Складіть бриф. При створенні фірмового стилю ігнорувати цей пункт не можна. У дизайнерів будуть задокументовані чіткі вимоги до завдання. У власника з’явиться комплексне бачення айдентики його бренду.
- Займіться дослідженням. Включіть в список аналізу і конкурентні фірмові стилі, і ті, які надихають.
- Не приділяйте більше всього часу логотипу. Згадайте рекламні кампанії того ж Comfy. Якщо прибрати з них логотип, цілком ясно, до якого бренду належить матеріал.
- Зробіть акцент на особливостях бренду. Підкресліть те, що зможе відбудувати компанію від конкурентних їй.
- Звертайтеся до цільової аудиторії. Зробіть бренд живим і близьким по духу до його клієнтам.