Брендинг і айдентика

Впевнені, що можете дати чітке визначення поняття «бренд» і впевнено розповісти про його розробку? Почнемо з азів.

Що таке бренд?

Не потрібно порівнювати бренд з ТМ. Це більш об’ємне поняття. По суті, бренд стає оболонкою торгової марки. Це комплекс уявлень про продукт / послугу в свідомості людини.

Що таке брендинг?

Брендинг – процес формування уявлень про продукт / послугу в свідомості людини. Він одночасно проходить у творчій і описової сферах, тобто зачіпає інструментарій дизайну і маркетингу.

Реклама

Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал

Айдентика або фірмовий стиль – це одна зі складових бренду, розробка айдентики – один з етапів брендингу.

Що таке айдентика?

Айдентика, corporate ID, brand ID – це одне і те ж. Під айдентикою мається на увазі візуальний стиль бренду, який відбивається і в логотипі, і в фірмових бланках, і в оформленні офісу, в одязі, меблях, вивісках. Якщо йдеться про магазини, то тут доречними будуть пластикові пакети з логотипом на замовлення. Айдентика регулює і шрифти, і кольори, і форми, які можуть використовуватися.

Чому айдентика – це не тільки логотип?

Кажуть, що головне при створенні бренду – це розробка логотипу. Іноді процес брендингу і зовсім полягає в розробці лого і (в кращому випадку) бренд-неймі. Насправді, розробка фірмового стилю повинна охоплювати кожну візуальну складову вашої комунікації з навколишнім світом. Це необхідно:

  • для підвищення впізнаваності продукту і бренду. Чим цілісніше і грамотніше збудовано стиль, тим більша ймовірність обійти конкурентів;
  • для спрощення рекламних кампаній. Візуальний стиль вже готовий – залишається додати креатив.

Що врахувати при розробці айдентики?

  1. Визначте основні вимоги. Власник бізнесу та виконавці повинні добре розуміти один одного.
  2. Складіть бриф. При створенні фірмового стилю ігнорувати цей пункт не можна. У дизайнерів будуть задокументовані чіткі вимоги до завдання. У власника з’явиться комплексне бачення айдентики його бренду.
  3. Займіться дослідженням. Включіть в список аналізу і конкурентні фірмові стилі, і ті, які надихають.
  4. Не приділяйте більше всього часу логотипу. Згадайте рекламні кампанії того ж Comfy. Якщо прибрати з них логотип, цілком ясно, до якого бренду належить матеріал.
  5. Зробіть акцент на особливостях бренду. Підкресліть те, що зможе відбудувати компанію від конкурентних їй.
  6. Звертайтеся до цільової аудиторії. Зробіть бренд живим і близьким по духу до його клієнтам.