#ЖивіПисьменники: в Україні стартував третій сезон ініціативи з популяризації читання від Українського інституту книги

557

26 листопада в Україні стартував третій сезон щорічного інтерактивного інформаційно-просвітницького проєкту #ЖивіПисьменники. Його ініціатори — Український інститут книги та проєкт підтримки дитячого читання «BaraBooka, простір української дитячої книги». Мета проєкту — популяризація читання сучасної літератури серед дітей та підлітків. Про це повідомляє book-institute.org.ua.

Цього року в проєкті #ЖивіПисьменники представлений широкий набір інструментів для вдумливого читання з дітьми та роботи з текстом, доступний на спеціально розробленому лендингу. Серед новинок:

– рекомендаційні матеріали для читання «#ЖивіПисьменники: дошкілля» з добіркою із 10 видань різних типів для дошкільнят, вправами, іграми, практичними розробками методистів дошкільної освіти;

– друге видання посібника «#ЖивіПисьменники. Батькам», створене в партнерстві з ГО «Смарт освіта», з описами 50 книжок, порадами психолога, ідеями для спільних ігор, розрахованих на розширену аудиторію підлітків до 14 років;

– каталог «#ЖивіПисьменники: Хто вони?», де систематизовано біографічні та бібліографічні дані сучасних українських письменників, які допоможуть розширити роботу з тими письменниками, книжки яких сподобалися найбільше.

Проєкт доповнює серія відеороликів #ЖивіПисьменники з дитячими письменниками, які взяли участь у проєкті.

«Для Українського інституту книги це один із ключових проєктів у сегменті дитячого читання. У різних форматах ми представляємо найсучасніші твори українських дитячих письменників — довелося докласти максимум зусиль, аби такі обсяги роботи втілилися в істотний результат. Кожен з елементів цього інтерактивного проєкту наближає книгу до юного читача, формує його літературні смаки на довгу перспективу, та долає дистанцію між письменниками та читачами. З цією метою і були розроблені інструменти для знайомства з живими письменниками, для розвитку навички вдумливого читання та осмислення тексту. Ми впевнені, що такий комплексний підхід допоможе дітям подружитися з книгою!» — коментує проєкт керівничка напрямку промоції читання Українського інституту книги Анастасія Ярошик.

Усі інструменти для супроводу юних читачів команда проєкту вклала в різноманітні зручні та легкі в користуванні формати: посібники, відеоролики, презентації для завантаження, є підказки – QR-коди та пропозиції інтерактивної комунікації. Проєкт розрахований для використання як вчителями, бібліотекарями, видавцями, так і батьками. Адже зацікавленість у читанні в дитячому віці можна легко пробудити, якщо батьки знають, як розповісти малюку про книжку.

«Практика показує, що „заохочувати до читання“ шкільною програмою — хибний і часом шкідливий шлях. Адже замість допомагати дітям формувати життєві моделі, що відповідають часу, тести програми зосереджують на соціальних та психологічних шаблонах минулого. Це констатують і батьки, і вчителі, і психологи, і самі школярі. Коли в поле уваги дитини чи підлітка потрапляє твір про персонажів-однолітків, актуальні виклики й теми, знайомі місця, а не про страждання й муки у творах історії літератури, вони абсолютно по-новому дивляться на книжку й на читання. Дати дітям можливості „оживити“ їхнє життя смислами (технології вони опановують і без нас, дорослих) — ось покликання нашої акції», — впевнена ініціаторка і натхненниця проєкту Таня Стус.

Нагадуємо, що цьогорічний запуск ініціативи — уже третій поспіль, перший і другий відеосезони проєкту, запущеного 2019 року, доступні на Youtube-каналі УІК. А новини — на фейсбук-сторінці проєкту.

 

Передплатіть «Українську літературну газету» в паперовому форматі! Передплатний індекс: 49118.

Передплатіть «Українську літературну газету» в електронному форматі: https://litgazeta.com.ua/peredplata-ukrainskoi-literaturnoi-hazety-u-formati-pdf/

“Українську літературну газету” можна придбати в Києві у Будинку письменників за адресою м. Київ, вул. Банкова, 2.

 

 

Прокоментуєте?

Передплатіть УЛГ у форматі PDF!