Уряд схвалив концепцію популяризації вітчизняної видавничої продукції та читання

10 квітня на урядовому засіданні було схвалено Концепцію
Державної цільової національно-культурної програми популяризації вітчизняної
видавничої продукції та читання на 2014 – 2018 роки, розроблену
Держкомтелерадіо. Відповідне рішення затверджене розпорядженням Кабінету
Міністрів України.

Згідно з актом, головним замовником програми стане
Держкомтелерадіо України. Відомство разом із Мінфіном, Мінекономрозвитку,
Мінкультури, МОН, НАН України, обласними, Київською та Севастопольською
міськими держадміністраціями впродовж найближчих шести місяців розроблять та
подадуть на розгляд Уряду проект Державної цільової національно-культурної
програми популяризації вітчизняної видавничої продукції та читання на 2014 –
2018 роки.

Як зазначається в Концепції, метою програми має стати
повернення в українське суспільство вітчизняної книжки, відродження її
соціальної ролі через популяризацію української видавничої продукції та читання
як процесу культурного, духовного, професійного та інтелектуального збагачення
людини. Фахівці Комітету здійснили огляд сучасного стану сфери й визначили
низку наявних проблем: зниження рівня читацької активності громадян,
відсутність належного книжкового асортименту в торговельній мережі, падіння
сумарних і середніх накладів вітчизняної книжки та ін.

Держкомтелерадіо проаналізував шляхи розв’язання подібних
проблем у країнах Європейського Союзу, зокрема у Німеччині, Франції,
Нідерландах тощо й визначив, що найдієвішим механізмом популяризації та
розвитку всього спектру вітчизняного книговидання є прийняття відповідних
державних програм, що відповідає засадам загальноєвропейської політики.

Документом пропонується здійснювати моніторинг читацького
попиту, пропагувати вітчизняну друковану продукцію у спеціальних
телерадіопрограмах, рекламних роликах тощо. Серед дієвих заходів зі
стимулювання галузі також зазначена модернізація державних поліграфічних
підприємств, розширення й удосконалення мережі книгорозповсюдження, активізація
участі вітчизняних видавців у міжнародних виставкових заходах. Книжки
рекламуватимуться не лише засобами масової інформації, а й за допомогою
різноманітних публічних заходів – літературних зустрічей, читань та ін.

Реклама

Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал

Таким чином, на переконання розробників, реалізація цілого
комплексу заходів дозволить збільшити наклад книжкової продукції, відвідуваність
бібліотек і захистить український ринок від напливу контрафактних видань.

За попередніми прогнозами, на виконання всіх запланованих
заходів необхідно буде близько 500 млн. гривень – як із державного бюджету, так
і з місцевих та інших джерел.

Детальніше із змістом Концепції можна ознайомитись на
офіційному веб-сайті Держкомтелерадіо в рубриці «Законопроектна діяльність»
(підрубрика «Проекти актів Кабінету міністрів України») за адресою
http://comin.kmu.gov.ua/control/uk/publish/category/main?cat_id=74130.