Новий роман Муракамі має шалений успіх в Японії

141

Видавець потенційного супербестселера, який з´явився через
три роки після останньої частини епопеї «1Q84», вирішив додрукувати додаткові
100 тисяч примірників прямо в день старту продажів.

 Як повідомляє
агентство Reuters, новий роман Харукі Муракамі під назвою Shikisai wo Motanai
Tasaki Tsukuru to Kare no Junrei no Toshi («Безбарвний Цукуру Тасака і роки
його мандрівок») з´явився у продажу опівночі з четверга на п´ятницю минулого
тижня – і відразу стало очевидно, що свіжий твір відомого японця стане черговим
після «1Q84» супербестселером в його літературній кар´єрі.

Видавництво Bungeishunjū випустило книгу тиражем півмільйона
примірників – значним для японського книжкового ринку, але вже через кілька
годин після початку продажів було вирішено додрукувати додаткові сто тисяч
примірників. Стимулом до того став ажіотаж в книжкових магазинах: за кілька
годин до півночі біля дверей книгарень, що працюють цілодобово, зібралися
тисячі фанатів Муракамі. Особливо завзятих не лякали навіть проблеми з
транспортом і перспектива заночувати на вулиці з книгою в руках. Сюжет роману
тримався в суворій таємниці до останнього моменту, що підігрівало бажання
читачів задовольнити цікавість якомога швидше. Клієнти ритейлера Amazon встигли
оформити на книгу більше 20 тисяч попередніх замовлень.

Тим часом, книготорговці проявили винахідливість,
намагаючись залучити до себе якомога більшу аудиторію. Найбільші магазини
просто працювали протягом доби, не закриваючись на ніч і передбачивши
спеціальну програму, щоб розважити своїх нічних гостей. Втім, для жертв
«муракаміманіі» це була ще й можливість поспілкуватися один з одним і
обговорити предмет свого інтересу. Деякі столичні книготорговці пішли на
компроміс: так, магазин Сансейдо, що працює з десятої ранку, почав продаж книги
з вагончиків перед входом за три години до відкриття. А книгарня Асахі о
восьмій годині ранку відкрила пересувну філію недалеко від залізничної станції
Ікебукуро, щоб бажаючі могли придбати новинку по дорозі на навчання або роботу.
Представники книжкового ринку сприймають вихід кожного роману Муракамі як
великий подарунок.

Прокоментуєте?